موضوعات داغ

برای خرید هیوندای النترا به چه بودجه‌ای نیاز است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای النترا یا هیوندای الانترا، یکی از سدان‌های کوچک، محبوب و پرفروش بازار جهانی است که تاکنون در چندین نسل به تولید رسیده است. این خودرو در بازار با خودروهایی همچون کیا سراتو و تویوتا کرولا به رقابت می‌پردازد و در کشورمان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به مدد واردات گسترده هیوندای الانترا توسط آسان موتور در نسل پنجم و واردات و مونتاژ هیوندای النترا در نسل ششم توسط کرمان موتور، بازار خودرو کشورمان از هیوندای النترا در تیراژ گسترده‌ای بهره‌مند شد. لازم به ذکر است که نسل سوم این خودرو نیز با نام هیوندای آوانته توسط کرمان خودرو نیز به بازار کشورمان عرضه شد.

از سفینه فضایی تا کوسه کره‌ای

طراحی هیوندای النترا در نسل پنجم اندکی نوآورانه بود که در میان فعالان بازار به طراحی فضایی مشهور شد. در نسل ششم الانترا طراحان هیوندای این ظاهر را تعدیل کرده و خطوط طراحی مدرن را در آن مخلوط کردند که در بین اصحاب رسانه به کوسه کره‌ای مشهور شد.

همچنین بخوانید: تویوتا پریوس یا هیوندای النترا – تقابلی جسورانه میان دو خودرو کاملاً متفاوت

زیر کاپوت هیوندای النترا به طور معمول یک پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که ادر است حداکثر 152 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور را ارائه دهد که در نسل ششم هیوندای الانترا از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

هیوندای الانترا

از جمله امکانات رفاهی نسل ششم هیوندای الانترا نیز می‌توان به مواردی همچون چهار کیسه هوا در نسخه مونتاژی و شش کیسه هوا در نسخه وارداتی، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کنترل ایستایی در سربالایی، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم TPMS ، کیلس و استارتر دکمه‌ای، سانروف برقی، قابلیت انتخاب نوع رانندگی DMS، روکش‌های چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، گرمکن فرمان و صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، درب صندوق عقب هوشمند، سنسورهای پارک بهمراه دوربین دنده عقب، نمایشگر مرکزی، نمایشگر TFT پشت آمپر و چراغ‌های هوشمند مجهز است که برای یک خودرو کره‌ای رضایت بخش به نظر می‌رسند.

برای خرید الانترا به چه بودجه‌ای نیاز است؟

قیمت هیوندای الانترا نسل ششم در ابتدای ورود به بازار حدود 150 میلیون تومان بود و نسل پنجم نیز با بودجه‌ای در حدود 100 میلیون تومان قابل خریداری بود. با این وجود تغییرات بازار موجب شده که امروزه قیمت الانترا به محدوده‌های بسیار بالاتری نفوذ پیدا کند.

اکنون برای خرید هیوندای الانترا، به بودجه‌ای حداقل در سطح 500 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. با این سطح از بودجه می‌توانید نسبت به خرید هیوندای الانترا در نمونه‌های 2014 و 2015 اقدام کنید. برخی از این نسخه‌ها رنگ شدگی دارند که در نتیجه آن قیمت کمتری نیز برای خرید طلب می‌کنند.

هیوندای النترا

با افزایش بودجه به یک سطح بالاتر یعنی حدود 600 میلیون تومان، همچنان خرید هیوندای الانترا نسل پنجم در نسخه‌های 2015 و 2016 برای شما مقدور خواهد بود هرچند می‌توان نسخه‌های اندکی از نسل ششم هیوندای الانترا را نیز در بازار یافت. نسخه‌های موجود از نسل ششم الانترا در این بازه قیمتی وارداتی هستند و با مدل 2018 و 2017 به فروش می‌رسند.

پیشنهاد مطالعه: نگاهی به شرایط و قیمت هیوندای النترا در بازار آزاد + جدول قیمت آبان‌ماه

برای خرید هیوندای الانترا نسل ششم در مدل 2018، که در نسخه‌های صفرکیلومتر نیز در بازار به تعداد اندکی وجود دارد، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری خواهید داشت و ممکن است لازم باشد مبلغی بین 700 الی 800 میلیون تومان را برای این کار اختصاص دهید. البته با توجه به ممنوعیت واردات طی دوسال گذشته، نسخه‌های صفر کیلومتر و کم کارکرد از نسل ششم هیوندای الانترا محدود هستند و ممکن است مشتری حاضر باشد بهای زیادی را برای آن‌ها بپردازد.

اتو کلینیک پورسعید خلیلی

در صورت خرید چنین خودرویی و یا هر خودروی وارداتی دیگر، می توانید برای انجام دیتیلینگ همچون سرامیک بدنه، احیای رنگ، صفر شویی و یا حتی فیس لیفت خودرو، به مرکز اتوکلینیک پورسعید خلیلی به آدرس نیایش غرب، کندروی ستاری، جنب پمپ بنزین ایرانپارس (کد ۱۷۸) شماره تلفن 02144865807 مراجعه کنید. اطلاعات تکمیلی در وبسایت اتوکلینیک پورسعید خلیلی قابل دسترس است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/20
به کسانی که میخوان النترا بخرن ، دوستانه توصیه میکنم که یک دوری هم با رنو فلوئنس اتومات بزنن و بعد تصمیم نهایی رو برای خرید بگیرن ، ممنون