موضوعات داغ

تحویل مدل‌های فراری SF90 استراداله به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فراری هم تقریبا مثل هر شرکت خودروسازی دیگری سال خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. همه‌گیری کووید۱۹ تاثیر زیادی روی تحویل خودروها به مشتریان داشته، و فراری طی نیمه اول سال جاری فقط ۴۱۲۷ دستگاه خودرو معادل ۲۲٪ خودروهای ارسالی برای مشتریان در نیمه اول سال ۲۰۱۹ را به مشتریان تحویل داده است.

در سه‌ماهه دوم سال جاری، صادرات خودروها به دیگر کشورها کاهش یافته و با ۵۰٪ کاهش نسبت به سه ‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ۱۳۸۹ دستگاه رسیده است.

فراری SF90 استراداله هنوز به دست مشتریان نرسیده است

بیماری همه‌گیر جهانی فراری را مجبور کرد تا تولید و تحویل خودروها را به طور موقت متوقف کند، که این باعث افت عملکرد شرکت در شش ماه اول سال جاری شد. با این حال، مشکل دیگری که به دلیل این بحران جهانی ایجاد شد، عرضه ناموفق SF90 استراداله اولین مدل پلاگین هیبریدی فراری بود.

SF90 استراداله

این ابرخودرو الکتریکی که ابتدا در پایان ماه می ۲۰۱۹ رونمایی شد، قرار بود در نیمه اول سال جاری به مشتریان اولیه تحویل داده شود. این اتفاق نیفتاد، و حالا مشخص شده فراری قصد دارد از اواخر امسال نسخه‌های خریداری شده را به اروپا ارسال کند، در حالی که خریداران در ایالات‌متحده باید دو ماه بیشتر منتظر این ابرخودرو بمانند.

تاخیر در آغاز فعالیت تامین کنندگان فراری را به دردسر انداخت

حین اعلام گزارش مالی فراری، لوئیس کامیلری مدیرعامل این شرکت توضیح داد که اگرچه تولید محصولات از ۳ می دوباره از سر گرفته شده است، اما برخی از تامین‌کنندگان این شرکت با تاخیر بیشتری کسب‌وکار خود را دوباره آغاز کرده‌اند. این باعث اختلال در زنجیره تامین شده و فراری را وادار به تاخیر در تحویل SF90 استراداله کرده است. آنتونیو پیکا پیکون مدیر ارشد مالی این شرکت قول داده این خودرو پلاگین هیبریدی از ابتدای سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ وارد بازار شود و پس از آن شاهد عرضه فراری روما باشیم.

پیکا پیکون دوباره تاکید کرده که فراری قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰، با وجود مشکلات متعدد ایجادشده توسط ویروس کرونا، دو مدل جدید را رونمایی کند. در حالی که او جزئیاتی درباره نام این مدل‌ها منتشر نکرده، اما احتمالا شاهد معرفی SF90 استراداله اسپایدر و نسخه قدرتمندتر ۸۱۲ سوپرفست خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد