موضوعات داغ

پژو همچنان به دنبال بازگشت به بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در سال ۲۰۱۶ پژو اعلام کرد که تا یک دهه آینده به بازار آمریکای شمالی برخواهد گشت. سپس این شرکت فرانسوی نقشه راه خود برای بازگشت به آمریکا را طراحی کرد و در آوریل ۲۰۱۹ به امید بازگشت به بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ به جای ۲۰۲۶ به برنامه‌های خودش سرعت بخشید. حال به نظر می‌رسد با وجود بحران کرونا، پژو همچنان قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ به بازار آمریکای شمالی بازگردد.

اینکه پژو همچنان قصد دارد در سال ۲۰۲۳ به این بازار برگردد توسط لری دومینیک رئیس شعبه آمریکای شمالی گروه پژو سیتروئن تایید شد. دومینیک گفته این شرکت در حال تلاش برای مشخص کردن نحوه فروش خودروها در آمریکای شمالی است و گفته پژو سیتروئن حین بهره بردن از نمایندگی‌های بزرگ، از خرده‌فروشی‌های آنلاین هم استفاده خواهد کرد.

پژو خرده فروشی اینترنتی راه اندازی می‌کند

دومینیک دلیل توجه شرکت به فروش اینترنتی را کاهش رضایت مشتریان از خرید خودرو از نمایندگی‌ها عنوان کرده است. او گفته مشتریان به دنبال فرآیند ساده‌تر و کارآمدتری برای خرید خودرو هستند.

بازگشت پژو سیتروئن به آمریکای شمالی با انعقاد قرارداد این شرکت با فیات کرایسلر همراه شده است. انتظار می‌رود این قرارداد در سال ۲۰۲۱ نهایی شود. این شرکت جدید با نام استلانتیس با تحویل سالانه ۸.۷ میلیون خودرو، به چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد. تولید خودروهای ۱۳ برند این دو شرکت ادامه خواهد یافت که احتمالا نقش مهمی در نحوه فروش مدل‌های پژو به مشتریان داشته باشد.

عجله پژو برای بازگشت به بازار آمریکا

عدم تمایل این شرکت برای استفاده از شبکه نمایندگی بر کسی پوشیده نیست. وقتی این شرکت اعلام کرد برنامه بازگشت خودش به بازار آمریکا را تسریع می‌بخشد، می‌دانستیم که از شبکه سنتی نمایندگی استفاده نخواهد کرد.

پژو

با این حال، این شرکت خودروسازی نگفته چه نوع استراتژی خرده‌فروشی را پیش خواهد گرفت، یا اینکه چطور به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد خودروها را تست کنند. پس از اینکه همه‌گیری ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از نمایندگی‌ها شد، بسیاری از شرکت‌ها به فروش اینترنتی محصولات خود روی آوردند. اگر مشتریان به دنبال راه‌های مناسب‌تری برای خرید خودرو هستند، بنابراین بازگشت پژو بدون کمک گرفتن از نمایندگی‌های سنتی تصمیم کاملا درستی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد