موضوعات داغ

لوئیس همیلتون: همه به دنبال زمین زدن مرسدس هستند

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون در رابطه با نظر FIA مبنی بر عدم اجازه تیم ها برای استفاده از بالاترین حالت توان موتور در مرحله تعیین خط گفته است که:

همه به دنبال زمین زدن مرسدس هستند.

بنابر نظر FIA استفاده از بالاترین حالت تولید توان موتور برای مدت کوتاهی در تعیین خط خلاف قانون است و تیم ها یا از فصل ۲۰۲۱ یا از مسابقه بلژیک امسال حق استفاده از ابن مود را نخواهند داشت. در همین رابطه بخوانید.

اگر این قانون عملی شود، تیم مرسدس بیشترین زیان را خواهد دید اما از قرار معلوم لوئیس از شنیدن این خبر سوپرایز نشده است. راننده بریتانیایی تیم مرسدس به رسانه ها اینگونه پاسخ داده است:

از شنیدن این خبر تعجب نکردم، همه به دنبال ضعیف کردن ما هستند، اما اصلا جای نگرانی نیست، مقدار تغییر در توان خودرو مرسدس ناچیز خواهد بود.

رقبای تیم مرسدس بر این باورند که نبود بالاترین حالت تولید توان برای مرسدس ضربه سختی خواهد بود و این مورد رقابت نزدیکتری را ایجاد خواهد کرد.

هلموت مارکو در مصاحبه با RTL عنوان کرده است که حالت بالاترین توان موتور مرسدس ارزشی برابر با ۰.۷ تا ۱ ثانیه خواهد داشت و با وجود این اختلاف کسب پول پوزیشن برای مکس در بارسلونا کار بسیار دشواری است.

از سوی دیگر، کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول نیز در گذشته به برتری که این حالت برای تیم مرسدس ایجاد میکند اشاره کرده بود و به اعتقاد هورنر نیز این مود موتوری برتری زمانی در حدود ۰.۷ تا ۱ ثانیه برای تیم مرسدس ایجاد میکند.

نظر همیلتون را در این رابطه جویا شدیم و وقتی از او پرسیدیم با این شرایط آیا بیشترین ضرر را تیم مرسدس خواهد کرد به صراحت پاسخ داد: خیر

مهندسین مرسدس به تازگی تغییرات خوبی در موتور ایجاد کرده‌اند. قانون جدید بی شک مارا کند خواهد کرد اما به نظرم تیم های دیگر به هدف خود نخواهند رسید و مشکلی در روند مرسدس ایجاد نخواهد شد.

هم تیمی همیلتون، والتری بوتاس، گفته است که مرسدس از شنیدن اخبار جدید اصلا عصبانی نیست.

این غیر ممکن است که کسی بتواند اعلام کند موتور تیم دیگری در بالاترین حالت توان چه مقدار نیروی اضافه تولید میکند و آیا این نیرو برتری ایجاد خواهد کرد یا خیر، ما در رابطه با این مورد ترسی نداریم، اگر این یک قانون جدید است برای همه یکسان است.

بدیهی است که هر تیم چندین حالت تولید توان برای موتور تعریف کند، نیازی نیست همیشه شما با ماکسیمم توان رانندگی کنید و موتور خودرو را در خطر خرابی قرار دهید. بعضی مواقع لازم است شما سلامت موتور را با کاهش توان تولیدی آن گارانتی کنید. در طول مسابقه بسته به شرایطی مثل سبقت یا دفاع، از حالات مختلفی برای موتور استفاده می‌کنیم و این برای تمام تیم ها یکسان است.

به نظر بوتاس از بین رفتن بخشی از حالات موتور، باعث کاهش سبقت در مسابقات خواهد شد.

به نظر من با وجود چنین قوانینی، سبقت های کمتری را خواهیم دید. وقتی تمام خودروهای داخل پیست در یک مود موتوری قرار داشته باشند شرایط برای سبقت سخت تر می‌شود. اکنون رانندگان حالات مختلفی را برای موتور انتخاب می‌کنند تا بتوانند هم سبقت بگیرند هم دفاع کنند. در نهایت ایجاد چنین قوانینی به معنی کمتر شدن وظایف رانندگان پشت فرمان است. اما کسانیکه این تصمیمات را خواهد گرفت ما نیستیم، ما فقط اجرا کننده قوانین هستیم.,/b>

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد