موضوعات داغ

تمرین دوم گرندپری فرمول یک اسپانیا و صدر نشینی دوباره مرسدس

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

یک جمعه عادی دیگر برای تیم مرسدس و نتیجه قابل پیش‌بینی آن، یک دو مرسدس با صدر نشینی لوئیس همیلتون.

در تمرین اول اسپانیا هم تیمی همیلتون،والتری بوتاس، توانست با اختلاف ۰.۰۳۹ ثانیه در صدر قرار بگیرد امادر تمرین دوم با اختلاف ۰.۲۸۷ ثانیه پشت سر همیلتون و در جایگاه دوم قرار گرفت. نزدیکترین راننده به خودروهای مرسدس مکس ورشتپن راننده تیم ردبول بود که در بهترین حالت ۰.۸ ثانیه با خودرو های مرسدس فاصله داشت.

پشت سر ردبول مکس ورشتپن هم تیمی سابق او، دنیل ریکاردو، با اختلاف ۰.۱ ثانیه قرار دارد و بعد از آن رومن گروژان از تیم هاس در جایگاه پنجم قرار گرفته است. رومن توانست در پایان تمرین دوم، چارلز لکلرک را پشت سر خود نگه دارد.

سرجیو پرز هم که به تازگی از قرنطینه بازگشته است در جایگاه ۸ام قرار گرفت و هم تیمی مکس، الکس آلبون، در رده ۱۳ ام به کار خود پایان داد.

سباستین فتل نیز در پایان تمرین توانست جایگاه ۱۲ام را کسب کند.

با توجه به دمای بالای پیست در روز جمعه، تیم ها توانستند اطلاعات مهمی از لاستیک ها بدست بیاورند تا در روز مسابقه شرایط کنترل شده تری داشته باشند. دمای پیست امروز تا ۵۰ درجه سانتیگراد بالا رفته بود.

پس از گذشت سه دقیقه از تمرین اول جایگاه سه نفر اول تثبیت شده بنظر می رسید، لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن هر دو از لاستیک مدیوم استفاده می‌کردند.

بوتاس در بخش اول تمرین با لاستیک های هارد شرکت کرده بود و اولین نفری بود که برای شبیه سازی دور تعیین خط اقدام کرد و با لاستیک سافت اقدام به ثبت زمان کرد. دمای لاستیک ها به حدی بالا رفته بود که تیم مرسدس به بوتاس دستور داد تا برای خنک شدن لاستیک ها به جای یک دور، دو دور خنک کردن را برای W11 انجام دهد.

همیلتون در اولین تلاش شبیه‌سازی تعیین خط توانست بوتاس را به چالش بکشد، از سوی دیگر بوتاس بعد از دو دور برای کنترل دمای لاستیک های سافت بار دیگر اقدام به ثبت زمان کرد که ثابت شد فرسایش لاستیک های سافت در این دمای بالا به حدی است که بعد از یک دور سریع دیگر کارایی قبل را نخواهند داشت.

در حالیکه تیم های دیگر به سمت شبیه سازی شرایط مسابقه پیش رفته بودند در ۳۰ دقیقه پایانی تمرین دوم، والتری بوتاس به تیم رادیو زد که لاستیک ها از نقطه تعادل بسیار فاصله دارند.

در مجموع تمامی رانندگان از عملکرد لاستیک ها رضایت نداشتند تا جاییکه جورج راسل در حالیکه در رده ۲۰ قرار داشت گفت:

رانندگی با این لاستیک ها مثل رانندگی بر روی یخ است.

در پایان رده بندی رانندگان را مشاهده خواهید کرد.

نتایج تمرین دوم

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد