موضوعات داغ

جگوار لندروور بروز بیماری حرکت در خودروهای خودران را از بین می‌برد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برکسی پوشیده نیست که بسیاری از رانندگان وقتی پشت فرمان نیستند دچار بیماری سفر یا بیماری حرکت می‌شوند. وقتی در حال کنترل یک خودرو باشید مشکلی ندارید، اما به محض نشستن روی صندلی مسافر و وقتی جاده کمی پیچ‌وخم داشته باشد، بدن شما کمی گیج شده و ممکن است دچار حالت تهوع شوید.

در آینده وقتی خودروهای خودران ما را جابجا می‌کنند، انتظار می‌رود بروز بیماری سفر یا بیماری حرکت رایج‌تر شود. احتمال ابتلا به بیماری سفر در رانندگانی که اغلب اوقات پشت فرمان هستند بیشتر از بقیه است، چون چیزی که می‌بینند با آنچه بدنشان احساس می‌کند همخوانی ندارد. جگوار لندروور در حال کار روی نرم‌افزارها بوده تا متوجه شود کدام شرایط رانندگی منجر به بیماری سفر می‌شود، و آن‌ها را در خودروهای خودران رفع کند.

راهکار جگوار لندروور برای بیماری حرکت

این شرکت یک سیستم امتیاز سلامتی اختراع کرده که از این پس در نرم‌افزار خودروهای خودران خودش اعمال خواهد کرد. هرچه این امتیاز بالاتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری سفر کمتر است. طبق گفته جگوار لندروور، این سیستم می‌تواند تاثیر بیماری سفر را تا ۶۰ درصد کاهش دهد. برای تشخیص دلایل منجر به حالت تهوع، این خودروساز از ۲۰۰ هزار کیلومتر تست واقعی و شبیه‌سازی شده برای محاسبه بهترین روش برای رانندگی یک خودرو در موقعیت‌های مختلف استفاده کرده‌ است.

سیستم امتیازدهی برای هر بخش نشان می‌دهد احتمال مبتلا شدن هر فرد به بیماری حرکت چقدر است. چیزی که جگوار لندروور متوجه شده، این است که شتاب و ترمز تدریجی و دورزدن آرام‌تر می‌تواند احتمال بیمار شدن افراد را کاهش دهد.

سیستم امتیاز سلامتی

چیزی که جگوار لندرور قصد دارد انجام دهد تصحیح فناوری دستیار رانندگی خودش، از جمله سیستم‌های کروز کنترل انطباقی و سیستم‌های حفظ مسیر است، تا احتمال بروز حالت تهوع توسط آن‌ها در ۷۰ درصد مواقع کمتر شود. این خودروساز می‌گوید که در حال حاضر سیستم «پویایی انطباقی» را در خط تولید محصولاتش ارائه می‌دهد که هر ۱۰ میلی‌ثانیه تنظیمات رانندگی را تغییر می‌دهد تا حرکت با فرکانس پایین حین رانندگی را از بین ببرد.

پس وقتی در آینده تاکسی‌های خودران جگوار لندروور شما را سوار می‌کنند، اصلا نگران این نباشید که شاید با سرعت زیادش یا دور زدن‌های سریعش باعث شود دچار حالت تهوع شوید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد