موضوعات داغ

دایملر به دلیل آلودگی دیزلی مدل‌های مرسدس ۳ میلیارد دلار جریمه می‌پردازد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دایملر شرکت والد مرسدس ‌بنز، برای حل ادعاهای مدنی و زیست‌محیطی درمورد انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط موتورهای دیزلی حدود ۲۵۰ هزار خودرو در آمریکا با پرداخت جریمه حدودا ۲.۸ میلیارد دلاری موافقت کرده است. این توافقنامه به پرونده‌های مربوط به گروه‌هایی مانند سازمان حفاظت از محیط‌ زیست، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، وزارت دادگستری آمریکا، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات‌متحده و یک دادخواهی گروهی پایان می‌دهد.

دیزل گیت این بار برای مرسدس بنز

این تصمیم در سه بخش صورت گرفته است. این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار برای تکمیل پرونده‌های مربوط به سازمان‌های مختلف دولتی پرداخت می‌کند. دایملر انتظار دارد رقم توافق با دادخواهی گروهی حدود ۷۰۰ میلیون دلار باشد. در نهایت، این شرکت هزینه‌های اضافی چندصد میلیون یورویی را برای بقیه پرونده‌ها و توافقات درنظر گرفته است. با فرض اینکه این رقم ۵۰۰ میلیون یورو (معادل ۵۹۰ میلیون دلار) باشد، رقم پرداختی نهایی دایملر معادل ۲.۷۹ میلیون دلار خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: دیزل‌گیت این بار برای رنو و نیسان؛ کلاهبرداران بین المللی به نوبت رسوا می شوند

دایملر این مبالغ را پس از توافق نهایی با سازمان‌های مختلف پرداخت خواهد کرد. این فرآیند احتمالا تا اواسط ماه سپتامبر به پایان برسد.

همه چیز از دیزل گیت شروع شد!

پس از رسوایی دیزل‌ گیت فولکس ‌واگن، سازمان حفاظت از محیط ‌زیست در ارزیابی خودروهای دیزلی بسیار دقیق‌تر شد. این اقدام، مرسدس را مجبور کرد از برنامه خودش برای عرضه C300d ۴ماتیک در آمریکا صرف‌نظر کند. پس از آن، این خودروساز تصمیم گرفت تا برای هیچ‌کدام از مدل‌های دیزلی خودش در ایالات متحده مجوز نگیرد.

همچنین بخوانید: رسوایی خودروسازان آلمانی و موفقیت ژاپنی ها

مرسدس دیزلی

دایملر قبلا با رسوایی تولید آلودگی‌های دیزلی خود در اروپا روبرو شده است. در سال ۲۰۱۸، پس از کشف پنج روش نرم‌افزاری برای تقلب در اعلام آمار گازهای گلخانه‌ای توسط اداره حمل‌ونقل فدرال آلمان، این شرکت مجبور به فراخوانی ۷۷۴ هزار خودرو در اروپا شد.

دایملر در حال حاضر به جای تمرکز روی تولید موتورهای درون سوز جدید، روی ساخت موتورهای الکتریکی متمرکز شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد