موضوعات داغ

کاهش وزن سه کیلوگرمی والتری بوتاس در مسابقه فرمول یک اسپانیا

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

والتری بوتاس با کاهش ۳ کیلوگرمی وزن خود در مسابقه فرمول یک اسپانیا مواجه شده است و معتقد است رنگ جدید مشکی لباس تیم فرمول یک مرسدس در این مورد بی تاثیر نبوده است.

تا فصل ۲۰۲۰ فرمول یک معمولا رانندگان تیم مرسدس لباس سفید بر تن داشتند، اما امسال در حمایت از فعالیت های بشر دوستانه لوئیس همیلتون در راستای برابری حقوق سیاه پوستان، تیم مرسدس تصمیم گرفت تا رنگ لباس رانندگان خود را به رنگ مشکی تغییر دهد.

لباس های جدید رانندگان مرسدس با رنگ مشکی زیباتر از گذشته شده‌اند اما باید پذیرفت انتخاب رنگ مشکی برای لباس رانندگان در زیر آفتاب چندان انتخاب خوبی نبوده است و باعث بالاتر رفتن دمای بدن راننده خواهد شد.

والتری بوتاس در طول مسابقه از لباس خود شکایت داشت و به تیم اعلام کرد که این رنگ مشکی در زیر آفتاب سوزان اسپانیا باعث گرمای بیش از حد بدن او شده است. در پایان مسابقه و پس از وزن کشی مشخص شد که بوتاس ۳ کیلوگرم کاهش وزن داشته است که به نظر او بی ارتباط با رنگ مشکلی لباس نیست. بوتاس گفت:

داخل خودرو بسیار داغ شده بود. امسال گرمای داخل خودرو بیشتر از پارسال است. ما مجبور بودیم رنگ لباس تیم را تغییر دهیم و بدیهی است که رنگ مشکی گرمای بیشتری را جذب میکند به خصوص زمانیکه آفتاب مستقیم وجود داشته باشد.

هیچ عدد یا دیتای دقیقی ندارم که اختلاف دمای لباس سفید با مشکی چقدر است، اما موردی که از آن مطمئنم گرمتر بودن داخل خودرو امسال نسبت به پارسال است. از سوی دیگر امسال لباس محافظتی اضافه تری نسبت به پارسال داریم و طبیعی است که لباس های زیرین ما ضخیم تر شده‌اند.همین مورد باعث شد تا در رادیو به تیم اعلام کنم که این لباس های خیلی گرم هستند و مطمئنا از لباس های سفید پارسال گرمتر هستند. امروز من سه کیلوگرم وزن از دست دادم که برای این مسابقه کمی زیادتر از حالت نرمال ما است.

همین موارد کوچک می‌توانند روی عملکرد راننده تاثیر منفی بگذارند. من میدانم که نه بهترین راننده ام نه متناسب ترین، برای همین باید از تمام توان خودم برای کسب نتیجه استفاده کنم و همیشه نکات کوچکی برای بهتر شدن وجود خواهد داشت.

نتیجه فرمول یک اسپانیا برای بوتاس ناامید کننده بود. در نهایت بوتاس توانست در رده سوم قرار بگیرد نتوانست حتی با لاستیک سریعتر نسبت به ورشتپن به رده او نزدیک شود.

فاصله همیلتون در صدر جدول قهرمانی رانندگان با والتری بوتاس اکنون به ۴۳ امتیاز رسیده است. موردی که برای والتری بوتاس اصلا خوشایند نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد