موضوعات داغ

۱۰ نکته بزرگ مسابقه فرمول یک اسپانیا

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

۱۰ نکته بزرگ مسابقه فرمول یک اسپانیا

اگرچه مسابقه فرمول یک اسپانیا، یک فیلم هیجان انگیز بر روی پرده‌های نمایش نبود، اما همچنان داستانهای قابل توجهی را به همراه داشت. از آخرین فصل ماجرای یک طلاق کثیف تا شفافترین به روز رسانی در سلسله مراتب مرسدس. لوک اسمیت درباره این نکات برای ما خواهد گفت.

یک هفته پس از اثر گذاری گرمای شدید بر مسابقه فرمول یک سیلورستون، یک بار دیگر این گرمای شدید این بار در گرندپری اسپانیا به سراغ فرمول یک آمد.

اما بجای اتفاقات بریتانیا در پیست بارسلونای کاتالونیا، آنچه که اتفاق افتاد یک تحول و یک پیشرفت سریع بود، یک خط داستانی آشنا برای مسابقه با برنده‌ای آشنا در پایان.

برای چهارمین سال پیاپی، لوئیس همیلتون پیروزی را در پی یک نمایش مسلط در اسپانیا بدست آورد بصورتیکه همگی را بجز مکس ورشتپن و والتری بوتاس که در نهایت به ترتیب دوم و سوم شدند را توانست لپ نماید.

در این مسابقه دیدیم که مرسدس توانست مشکل لاستیکها که در سیلورستون بوجود آمد را برطرف کند و عمق قدرت این تیم را ثابت می‌کند، که همین به همیلتون این امکان را می‌دهد تا با 37 امتیاز اختلاف با نفر دوم در صدر جدول قهرمانی رانندگان قرار گیرد.

در گرندپری اسپانیا ما 10 چیز را یاد می‌گیریم.

خودرو شماره ۴۴، لوئیس همیلتون

۱- همیشه مرسدس از شکستهایش درس می‌گیرد

همانطور که اغلب پس از هر شکستی در دوره موتورهای ترکیبی 6 سیلندر هایبرید اتفاق افتاده است، پس از مسابقه هفتادمین سالگرد فرمول یک، هنگامی که مشکل ایجاد شده در لاستیکها منجر به پیروزی غافلگیر کننده ورشتپن در سیلورستون گردید، مرسدس زخمهای خود را ترمیم کرد و از آنجایی که معمولا به دنبال اینگونه ترمیمها تا کنون اتفاق افتاده است مرسدس با یک پیروزی خرد کننده بسیار درخشان برگشت.

توتو وولف، مدیر تیم در خصوص شانسی که در گرندپری اسپانیا به ورشتپن روی آورده است بعد از فشاری که در تمرینات جمعه به راننده ردبول وارد آمده بود، با تدوین‌گر مجله اتواسپورت، آلکس کالیناکاس بعد از اتفاقات تمرین دوم صحبت کرد.

دمای پیست به هنگام استارت، به 50 درجه سانتیگراد رسید و وقتی ورشتپن به سمت والتری بوتاس هجوم آورد، همیلتون را بی دفاع رها کرد، اینجا به نظر می‌رسید که یک شانس واقعی برای هدایت او به سوی دومین پیروزی وجود دارد. این بار اما، همیلتون دست بالا را داشت.

بعد از اینکه ورشتپن در فاصله‌ای طولانی نسبت به همیلتون ثابت شد، او تقریبا از دور دهم کاملا پیشتازی خودش را تثبیت کرد. هیچ شکایتی درباره لاستیکها وجود نداشت، او به پیتر بونینگتون در پیت وال اعلام کرد لاستیکها دارند خوب عمل می‌کنند!

وولف بعد از مسابقه گفت:

من به تیم و مهندسین افتخار می‌کنم که این ضعفی را که داشتیم برطرف کردند. این قدرت سازمان ما را نشان می‌دهد، ما با دردی که در سیلورستون به ما وارد شد برگشتیم و بعد از ظهر یکشنبه، کار بر روی مشکل را آغاز کردیم. امروز ما همان دمای 50 درجه را بر روی آسفالت داشتیم و ماشین بسیار خوب بود. این در واقع چیزی است که باعث می‌شود من به قدرت عمیقی که در این سازمان وجود دارد، افتخار کنم.

لوئیس همیلتون، پیروز مسابقه اسپانیا

۲-همیلتون رکورد شوماخر را به سبک سنا شکست

بخش عمده‌ای از توجهات در سال 2020 بر روی این موضوع متمرکز شده است که آیا همیلتون قادر خواهد بود به دو رکورد دیرینه مایکل شوماخر، که زمانی تصور می‌شد غیر قابل دستیابی باشد، برسد؟ این پیروزی، هشتاد و هشتمین برد در طول دوران حرفه‌ای همیلتون بود که بعد از آن تنها 3 پیروزی دیگر لازم است تا به رکورد 91 پیروزی شوماخر برسد، که مطمئنا تا پایان فصل محقق خواهد شد.

برد بارسلونا برای همیلتون باعث شد تا او با اختلاف 37 امتیاز نسبت به نفر دوم در جدول رانندگان در صدر باشد و او را در مسیر دستیابی به هفتمین قهرمانی قرار دهد. اما یکی دیگر از رکوردهای شوماخر که در بارسلونای این هفته توسط همیلتون شکسته شد حضور وی بر روی سکو بود که همیلتون توانست برای یکصد و پنجاه و ششمین بار در طول دوران حضورش در مسابقات فرمول یک به آن دست یابد.

همیلتون گفت که او برای رسیدن به جایگاهی که متعلق به شوماخر بوده که طی سال 2002 در گرندپری بریتانیا توانسته است آن را از اختیار آلن پروست خارج نماید، بعد از مسابقه هم حس کوچکی دارد و هم افتخار. شوماخر آخرین سکوی خود را در مسابقه بزرگ اروپا در والنسیا در سال 2012 با مرسدس بدست آورد. همانگونه که به نظر می‌رسد همیلتون بی سر و صدا با پیروزی یکشنبه تبدیل به راننده بزرگ دیگری در فرمول یک شد.

همیلتون گفت که در آن لحظه در ماشین احساس گیجی می‌کرد، حتی هنگامیکه در دور آخر مسابقه بود و همچنین از خط پایان به عنوان فرد پیروز عبور کردم. آنها گفته‌های آیرتون سنا بود که برای یادبود او نقل کرد، کسی که در انتخابی گرندپری موناکو 1998 موضوع تجربه احساس قدرت ماورائی را مطرح کرد. اما سپس همیلتون تاکید کرد که چنین چیزی را در بارسلونا تجربه نکرده است.

همیلتون بعد از مسابقه توضیح داد:

این یک تجربه ماورائی نیست. من همیشه دوست دارم درباره تلاش خودم بودن صحبت کنم و حدس می‌زنم که هرکدام از ما یک ظرفیت نامحدود دارد و فقط حس کردم که در یک هواپیمای بلند پرواز هستم.

مکس ورشتپن، نفر دوم مسابقه اسپانیا

۳- ورشتپن یک بار دیگر به حریف سنگین‌تر از خودش مشت زد

با توجه به سرعت ذاتی مرسدس W11، ورشتپن قاعدتا نباید مقامی بهتر از سومی بدست می‌آورد، اما برای چهارمین مسابقه که روز یکشنبه در اسپانیا برگزار شد، دقیقا کاری که او انجام داد تقسیم مجدد رانندگان مرسدس بود.

به هنگام استارت، در همان ابتدا با نزدیک شدن به همیلتون و باریک کردن مسیر بوتاس، ورشتپن توانست رده دوم را کسب کند. اگرچه او نتوانست در اولین حمله با همیلتون همراه شود و با مهندس خود جیان پیرو لامبیاسه در رادیو صحبت کرد، ظاهرا اینطور به نظر می‌رسید که کافیست تا او بوتاس را در همان فاصله حفظ کند.

ورشتپن بعد از مسابقه ذره‌ای ناامیدی از خود نشان نداد، در عوض به نظر می‌رسید از کسب مقام دوم بسیار هم راضی و خوشحال است. بدیهی است که ردبول در این مسابقه، برتری حفظ لاستیک که در سیلورستون آنها را پیروز کرد، را نداشت و هرگونه شکست خودروی مرسدس، دستآورد قابل توجهی برای آنها است.

ممکن است که او از همیلتون 37 امتیاز در جدول عقب باشد و بواقع بخت کمی برای رسیدن به عنوان قهرمانی برای او فراهم شود، اما ورشتپن، به بالا نگهداشتن موارد جالبی کمک می‌کند، نقشی که واقعا باید توسط بوتاس پر می‌شد، همانگونه که ما انتظار داریم سریعا شاهد آن باشیم.

بنابراین چه کسی راننده بهتری تا اینجای فصل بوده است: همیلتون یا ورشتپن؟

کریستین هورنر مدیر تیم ردبول گفت:

فاصله کمی بین آنها برای انتخاب وجود دارد. من امیدوارم که در مسابقات پیش رو ببینیم که این دو نفر مسابقات نزدیکتری داشته باشند، زیرا فکر می‎‌کنم که تماشگران عاشق دیدن چنین چیزی هستند. این همان چیزی است که تیمها عاشق دیدن آن هستند و فکر می‌کنم برای فرمول یک هم خوب باشد.

ما می‌توانیم اما امیدواریم که شاهد چنین نبردهایی باشیم، براساس آنچه که یکشنبه رخ داد، حتی با وجود استعداد ورشتپن در عبور از تنگناها، توان پر کردن این فاصله با خودروی جلویی در خودروی ما وجود ندارد.

والتری بوتاس، نفر سوم مسابقه اسپانیا

۴- موقعیت قهرمانی بوتاس هم اکنون با یک طناب آویزان است.

با توجه به همه صحبتهای بوتاس 3.0 یا هر نسخه دیگری که او در حال حاضر بر روی آن قرار گرفته است، راننده فنلاندی دوباره در اسپانیا ثابت کرد که چرا او هم اکنون قادر به جنگ با همیلتون بر سر عنوان نیست.

استارت‌های بوتاس امسال بسیار ضعیف بوده‌اند. خطای او در خط شروع مجارستان در نهایت او را وادار به قبول شکست در مقابل مکس ورشتپن کرد و جایگاه دوم را به او داد، این داستان مشابه در یکشنبه اسپانیا نیز دوباره تکرار شد. بوتاس قبل از پیچ 1 همه چیز را از دست داد، به مکس اجازه داد تا قبل از اینکه لنس استرول از تیم ریسینگ پوینت جایگاه سوم را تصاحب کند، از او عبور کند و در جلوی او قرار گیرد.

در حالیکه تنها ۵ دور کافی بود که او بتواند از استرول عبور کند، اما برای هر دو ماشین پیشتاز یعنی همیلتون و ورشتپن این زمان کافی بود تا بتوانند فاصله مناسبی از او ایجاد کنند بطوریکه هرگز مرسدس دوم برای آنها تهدیدی بشمار نمی‌رفت. حتی تصمیم جابجایی به لاستیک نرم در انتها نیز برای پیشی گرفتن بر ورشتپن کارساز نبود و همین امر باعث شد که مرسدس مجبور شود تا توقف سومی هم انجام دهد تا از امتیاز سریعترین دور بهره ببرد.

بوتاس بعد از مسابقه صریحا ارزیابی خود را از وضعیتی که در آن قرار دارد ابراز کرد و گفت که از کورس رقابت برای قهرمانی ۲۰۲۰ فاصله گرفته است. او در جدول قهرمانی رانندگان با 43 امتیاز اختلاف نسبت به هم تیمی‌اش در صدر، جایگاه سوم را در اختیار دارد. او تنها در اولین مسابقه موفق به مغلوب کردن همیلتون شد.

مغلوب ساختن همیلتون، نیاز دارد تا هفته به هفته به او بیشتر نزدیک شود، بوتاس به سادگی قادر به انجام آن نیست. نشانه‌های اندکی از این چرخش فعلا وجود دارد.

خودروهای ریسینگ پوینت

۵- استرول یکی از قهرمانان ستایش نشده فرمول یک ۲۰۲۰ است

همانطوریکه بوتاس متوجه شد که یکشنبه در پیچ یک مغلوب یک ریسینگ پوینت صورتی شده است، بعضی‌ها متعجب بودند از اینکه این ماشین، خودروری لنس استرول است نه سرجیو پرز که اینقدر جسور بود. اما نباید تعجب می‌کردند.

استرول از ابتدای فعالیت خود در فرمول یک تا به امروز، نه تنها ثابت کرده است که یک شروع کننده عالی است، بلکه نشان داده که از موقعیتهای اندک نیز استفاده می‌کند. اگرچه تا امروز او یکی از قهرمانان ستایش نشده ۲۰۲۰ بوده است.

بدون شک سرعت خودروی جنجال آمیز RP20، نقش پررنگی در کمک به استرول برای کسب رده پنجم جدول رانندگان داشته است، اما او یک مسابقه بسیار نزدیک نیز با هم تیمی‌اش سرجیو پرز در گرندپری اسپانیای آخر هفته گذشته داشت.

استرول در زمان‌گیری با اختلاف یک دهم ثانیه با پرز رده پنجم را بدست آورد اما در خط شروع با یک استارت برق‌آسا توانست رده سوم را کسب کند. تصمیم تیم برای او دو توقف بود که با توجه به یک توقف پرز جایگاهش را به او واگذار کرد اما در انتهای مسابقه به دلیل عدم توجه پرز به پرچم آبی، او از دید ناظرین مسابقه 5 ثانیه پنالتی دریافت کرد که همین باعث شد تا جایگاه خود را به استرول بدهد.

این عملکرد یکی دیگر از نمایشهایی بود که بدون هیاهو و سر و صدا شایستگی استرول برای بودن در F1 را به همگان نشان داد تا شک و تردیدهایی که ممکن است در خصوص اعتبار او باشد، از بین برود. او لایق داشتن اعتبار زیاد برای حضورش در مسابقات است.

چیزی که جلب توجه کرد صحبت نزدیک استرول با سباستین فتل راننده فراری بعد از مسابقه بود، پیشنهادهایی در خصوص هم تیمی شدنشان در سال ۲۰۲۱ به هنگام ادغام ریسینگ پوینت با آستون مارتین. با توجه به فرم حال حاضر استرول، سخت است که این مبحث عنوان شود که او کاملا خارج از جایگاهی است که با قهرمان 4 دو ره فرمول یک جهان هم قدم شود.

سباستین فتل

۶- ارتباط بین فتل و فراری بوضوح قطع شده است

جدایی فتل و فراری مدتی است که قطعی شده است، اما جایی این شکاف ارتباطی بیشتر شد که وارد فصل آخر شدند و بخاطر بچه‌ها، همه چیز خراب شد.

اما اول مثبتها: فتل بهترین نمایش خود را تا اینجای فصل نشان داده است، زیرا او یک کار استراتژیک یک طرفه برای حفظ جایگاه به ظاهر غیر ممکن را انجام داد تا بجای قرار گرفتن در رده دوازدهم، مسابقه را در رده هفتم تمام کند. با این حال شرایط حاکم بین او و فراری پیچیده است.

نقشه این بود که استراتژی با دو توقف باشد، فراری برای فتل بعد از توقف لاستیک نرم را انتخاب کرد، او مسابقه را با مدیوم آغاز کرده بود. فتل بخاطر نگهداشتن دنیل کویات راننده آلفا تائوری کاملا از پا درآمده بود و فقط جایگاهش را بخاطر آندرکات از دست داد.

فتل بعد از توقف خودروی جلویی در پیت برای دومین بار در طی مسابقه توانست به هوای تمیز دسترسی پیدا کند و توانست به ماشین فشار بیشتری وارد کند، فقط از او خواسته شد که اگر مایل هست با توجه به ابنکه داده‌ها خوردگی کمی در لاستیکها نشان می‌دهند، تا انتهای مسابقه با همین لاستیکها ادامه دهد.

فتل در رادیو گفت:

آه ..لعنتی، من قبلا همین سوال را از شما پرسیدم. حالا برای 3 دور باید فشار بیاورم.

بعد از این مکالمه او از مهندس خود خواست که یک زمان هدف برای او پیدا کند تا بدون توقف او بتواند تا انتهای مسابقه برود، چیزی که در نهایت به سرانجام رسید.

بعد از مسابقه فتل تاکید کرد که برای بررسی استراتژی مسابقه نیازی به فراری و ارتباط نبود، اما تنش بین ماشین و پیت وال برای دومین مسابقه پیاپی برای همه شنیدنی بود.

ممکن است که استراتژی ارتباطی اینبار جواب داده باشد اما کاملا واضح است که ارتباط بین فتل و فراری کاملا قطع شده است. بعید به نظر می‌رسد که برای بالا رفتن سطح اعتماد در این مرحله کار بیشتری انجام شود.

الکساندر آبلون

۷-رای داوری همچنان به پیشرفت آلبون است

علی رغم وجود پیامهای دلگرم کننده از جانب ردبول، از پاسخ به سئوالاتی که در خصوص آلکساندر آلبون پرسیده می‌شود، طفره می‌روند. در رقابت رده بندی استارت، اینبار آلبون توانست رده بهتری را بدست آورد و در رده ششم ایستاد اما هنوز هم 0.7 ثانیه از هم تیمی‌اش مکس ورشتپن با RB16 عقب‌تر است.

سرعتی که قدرت بیش از اندازه به او در این فصل داده است، فرصتهای خوبی برای نزدیک شدن آلبون به هم تیمی‌اش ایجاد می‌کند همانی که کمک می‌کند که در نبرد با رده‌های میانی پیروز باشد، اما او هنوز این فرصت را پیدا نکرده است.

او نتوانست در استارت مسابقه به ریسینگ پوینت‌ها نزدیک شود و به آرامی از استرول و پرز عقب ماند و اولین کسی بود که به پیت استاپ آمد تا تنها 16 دور از مسابقه گذشته بود، لاستیکهای هارد را انتخاب کند.

این نوع لاستیک در تمرینات آخر هفته تیمها چندان مورد توجه قرار نگرفت. او با این لاستیک حتی کمتر از دیگران که با لاستیک سافت یا مدیوم بودند در پیست دوام آورد، که این موضوع با تراکم خودروها نیز ترکیب شد، که در نهایت منجر به این شد که آلبون از نظر زمانی صدمه ببیند.

حتی آلبون وقتی برای سومین بار متوقف شد تا لاستیک مدیوم را جایگزین کند باز هم در تلاش بود تا آنها را سالم نگهدارد. همین مسئله به ساینز اجازه داد تا به جلوی ردبول برود و بواسطه تک توقفی که فتل داشت تا انتهای مسابقه توانست جلوی او بماند، همین امر سبب شد تا آلبون با قطار ناامید کننده‌ای از خودروها که پشت فراری گیر کرده بودند، روبرو شد.

آلبون گفت:

در هیچ موقعیتی من لاستیک نداشتم، من نمی‌دانم که چه چیزی بود اما بر خلاف سیلورستون بود. این مسابقه بیشتر شبیه به رقابت زمان‌گیری بود اما بیشتر از آن واقعا دائم در حال حفظ لاستیکها بودم.

آلبون هنوز نمی‌تواند علت مشکل را پیدا کند. چیزهای زیادی برای بازسازی رانندگی وجود دارد، و قبل از اینکه از او سوالی شود ابتدا باید او بازپروری شود.

خودروهای هاس، رنو، ردبول و مکلارن

۸- بارسلونا هنوز هم برای مسابقات فرمول یک مدرن، پیست خوبی نیست

گرندپری اسپانیا به دلیل دشواری در سبقت گیری در پیرامون پیست بارسلونای کاتالونیا، ندرتا بعنوان مسابقه هیجان انگیز یا جالب توجه شناخته می‌شود و 2020 هم تفاوتی با قبل نداشت.

ما فکر می‌کردیم که 2019 شاهد آخرین مسابقه فرمول یک در این پیست خواهیم بود اما شرایط همه گیری ویروسی سبب شد که این مسابقات در تقویم 2020 نیز باقی بماند.

این بدین معنی است که شاید ما در نهایت بیشتر از یک بار تحت تاثیر موضوع فراموش نشدنی قرار گرفتیم زیرا بسادگی مشخص است که این پیست برای مسابقات فرمول یک مدرن اصلا مناسب نیست.

در گرمای شدید ماه اوت، بعضی‌ها فکر می‌کردند می‌توانند تغییراتی ایجاد کنند، رانندگان خیلی زود مدیریت ماشینهای خود را رها کردند و سعی می‌کردند باعث نشوند تا خودروی جلویی را بیدار کنند. در بارسلونا دنبال کردن کار سختی است. ما آن را می‌دانیم و امیدواریم با اتوموبیلهای جدید 2022، این مشکلات حل شود.

اما داشتن این امتیاز که هیچ خودرویی در فاصله زمانی یک ثانیه‌ای از خودروهای دیگر قرار نگرفته است، بازتاب مطلوبی از تناسب موجود در مسابقات فرمولای فعلی است.

خودروهای ریسینگ پوینت ملقب به مرسدس صورتی

۹-فیا در جریان توقف کپی کردن خودروها، بسیار جدی است

هیاهو پیرامون سیستم داکت ترمز ریسینگ پوینت، کمی در بارسلونا آرام گرفت، حتی با وجود تیرهای بی هدفی که مدیران تیمها شلیک کردند، اما بوضوح آن چیزی که درآینده فیا برای فرمول یک می‌خواهد قابل دیدن است.

در نامه‌ای که پیتر بایر دبیر کل ورزشهای موتوری فیا پیش از گرندپری اسپانیا ارسال شده است، تائید شده که در سال 2021 بشدت با کپی کردن خودروها برخورد خواهد شد.

این اقدام توسط نیکولاس تامبازیس، رئیس امور تک نفره فیا، یک هفته قبل از سیلورستون مورد بحث قرار گرفته بود. اما ورود یک ارتباط رسمی، مشخص کرد که برخورد هیئت مدیره این ورزش با چنین مسئله‌ای چقدر جدی است.

بایر به تیمها گفت که قوانین به روز شده، صریحا مانع از این خواهد شد که تیمها از عکاسی یا سایر تکنیکهای مهندسی معکوس یرای کپی کردن بخش اعظمی از اتومبیلهای تیمهای دیگر استفاده کنند. بدین نحو رویکرد ریسینگ پوینت در کپی مرسدسW10 برنده سال گذشته مجاز نیست.

ضمانتهایی که فیا به تیمها در این خصوص داده بود، کافی بود تا مک‌لارن و ویلیامز از خواسته‌های خود در خصوص مجازات تیم ریسینگ پوینت عقب نشینی کنند و ترس آنها در اینباره کاهش یافت.

با این حال رنو و فراری با ادامه شکایت خود در دادگاه بین‌المللی فیا درخواست تجدید نظر در رای این نهاد را دارند.

این خبر خوب برای کسانی است که می‌بینند همچنان سازندگان مستقلی در ورزش فرمول یک باقی مانده است، اگرچه به نظر نمی‌رسد باز کردن یک قوطی پر از کرم کپی کردن باشد.

توتو ولف و زاک براون

۱۰-آینده توتو وولف همچنان یک سوال بی جواب است

همه چشمها ممکن است متوجه تمدید قرارداد همیلتون باشد که قرار است در انتهای سال نهایی شود اما مدیر این تیم نیز رفته رفته به یک مرکز کانونی توجه تبدیل می‌شود.

قرارداد وولف نیز در انتهای سال به اتمام می‌رسد، و پیش از این او گفته بود که قصد دارد با توجه به پیشرفت مرسدس ببیند چه نقشی را ایفا خواهد کرد.

این پیشنهاد مطرح شده است که وی می‌تواند مسئولیت بالاتری را به عهده بگیرد بصورتیکه با عدم شرکت مداوم در تمامی مسابقات کم‌کم مدیریت تیم را به شخص دیگری واگذار کند.

وی در مسابقه اسپانیا افکار خود را در مورد آینده صادقانه بیان کرد و گفت چالش این ورزش با مسافرتهای زیاد خسارتهای زیادی دارد اما افزود هیچ دلیلی وجود ندارد تا با مرسدس ادامه ندهد. او گفت: خواهیم فهمید که چه نقشی خواهم داشت.

قرار است مذاکرات بین وولف و مدیر عامل مرسدس، اولا کالنیوس در اینباره ادامه پیدا کند همچنین وولف گفت که در این رابطه باید با همسرش، سوزی، نیز مشورت کند، بودن با خانواده قطعا مسئله مهمی است.

وولف گفت:

فکر می‌کنم که شما باید به خودتان هم گوش دهید که همیشه آسان هم نیست. من می‌توانم به همان راحتی که یک ماشین را تنظیم می‌کنم خودم را هم تنظیم کنم. این جایی است که فرمول یک به سمت آن می‌رود. تصمیم گیری صحیح برای تیم است که بالاترین اولویت من هست.

من در مورد هر میلیمتر با اولا کالنیوس و سوزی بحث می‌کنم و امیدوارم که در فضایی شبیه به آن باشم تا با شما بحث کنم. اگر اینگونه نشد، من کنار تیم خواهم ماند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد