موضوعات داغ

خبر فوری: بازگشت پیست ترکیه به تقویم فرمول یک و بیرون ماندن خِزر

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

خبر فوری

در حالیکه صحبت از اضافه شدن پیست استانبول پارک ترکیه و پیست خِزر اسپانیا به تقویم ۱۷ مسابقه ایی فرمول یک ۲۰۲۰ مطرح بود، تنها با پیست ترکیه موافقت شده است و پیست خِزر نتوانست به تقویم مسابقات راه یابد.

در حالیکه به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، برنامه‌ریزی برای برگزاری یک تقویم ۱۸ مسابقه‌ای مدت زیادی طول کشیده است به نظر می رسد که این تعداد به عدد ۱۷ محدود خواهد شد. چهار مسابقه آخر به ترتیب در ترکیه، دو مسابقه در بحرین و مسابقه فینال سنتی فرمول یک به تاریخ ۱۳ دسامبر در پیست ابوظبی.

اگر چه هنوز تاریخ ها تایید نشده‌اند اما به گزارش سایت Motorsport مسابقه ترکیه در تاریخ ۱۵ نوامبر، دو هفته پس از ۱۳ امین مسابقه تایید شده کنونی یعنی پیست ایمولا خواهد بود.

گفته شده است که امکان خواهد داشت تا یکی از مسابقات بحرین با تغییر در شکل پیست استاندارد در نسخه‌ای کوتاهتر و سریعتر برگزار شود. این مسابقات به همراه مسابقه فینال یک مسابقه سه گانه را در خاورمیانه شکل خواهند داد در بازه ۲۹ نوامبر تا ۶ دسامبر.

این بدان معنی است که برای مسابقه دوم کشور اسپانیا و اینبار در پیست خِزر زمان کافی وجود نخواهد داشت.

مایکل مسی، مدیر مسابقات فرمول یک، در آخر هفته اسپانیا در بارسلونا گفته بود:

در یک تا دو هفته آینده تقویم نهایی فرمول یک مشخص خواهد شد. تقویمی که پایان آن در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر قرار خواهد داشت، ممکن است سورپرایز جدیدی در راه باشد.

اکنون به نظر می رسد سورپرایز مورد بحث بازگشت پیست استانبول پارک به تقویم فرمول یک باشد. پیستی که از سال ۲۰۱۱ از تقویم فرمول یک خارج شده است و بارها صحبت از بازگشت آن به مسابقات مطرح شده بود.

در طی این سالها برای اولین بار در ماه گذشته نمایندگان پیست استانبول پارک صحبت از بازگشت این پیست را به تقویم فرمول یک به میان آوردند، رئیس فرمول یک، چیس کری، در اوایل دوره مدیریت خود در سال ۲۰۱۷ در دیداری با رئیس جمهور ترکیه، اردوغان، از این کشور بازدید کرد.

رانندگان نیز در جریان مسابقه اسپانیا هفته گذشته رضایت خود مبنی بر برگزاری مسابقه در پیست ترکیه را اعلام کردند. از میان رانندگان رومن گروژان که با مسابقات GP2 داخل این پیست به رقابت پرداخته است پیچ ۸ استانبول پارک را یک پیچ چالشی و کل مسیر مسابقه را یک مسیر سریع توصیف کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد