موضوعات داغ

پس از تاخیری طولانی، شورولت کوروت کانورتیبل راهی نمایندگی‌ها شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شیوع بیماری کووید 19 طی چندماه اخیر بسیاری از برنامه‌های خودروسازان مختلف را به هم ریخته و آن‌ها را دچار دردسر کرده است. یکی از این خودروسازان شورولت بود که به دلیل همه‌گیری کووید 19، موفق نشد تا شورولت کوروت کانورتیبل را به موقع به نمایندگی‌ها برساند.

نخستین نسل از شورولت کوروت موتور وسط در سال 1953 توسط جنرال موتورز معرفی شد. این خودرو از مشکلات متعددی رنج می‌برد و بنابراین شورولت تصمیم گرفت تا برای سال‌ها کوروت را با سیستم موتور جلو تولید کند. اکنون و پس از دهه‌ها وقفه، مجددا شاهد عرضه شورولت کوروت 2020 با چینش موتور وسط هستیم.

اما فرآیند تولید شورولت کوروت 2020 بسیار زمان‌بر بوده است. اعتصابات کارگری، اعتراضات مدنی و همه‌گیری ویروس کرونا موجب شدند تا شورولت از برنامه تولید خود عقب افتد. حال و پس از تاخیری طولانی، بالاخره شورولت کوروت 2020 راهی نمایندگی‌های این برند در ایالات متحده شده است.

موانع تولید نسل جدید شورولت کوروت

تولید شورولت کوروت کانورتیبل از سوم آگوست آغاز شده است و این خودروها چند روزی را نیز برای تست‌های کنترل کیفی در انبار کارخانه‌ها سپری کرده‌اند. اکنون ویدیوهایی در حال انتشار بر روی یوتیوب است که نشان می‌دهد تحویل کوروت 2020 با سقف قابل تبدیل آغاز شده است.

جنرال موتورز قصد داشت تا تولید شورولت کوروت کانورتیبل را از ماه فوریه آغاز کند اما به دلایل گفته شده، شروع فرآیند تولید شش ماه به تاخیر افتاد. شورولت کوروت C8 از همان پیشرانه مرسوم نسل قبلی یعنی موتور 6.2 لیتری V8 استفاده می‌کند. این پیشرانه قادر است تا حداکثر 490 الی 495 اسب‌بخار قدرت و 630 الی 637 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد