موضوعات داغ

سباستین فتل بی‌انگیزگی خود در رقابت های فرمول یک۲۰۲۰ را رد می‌کند

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

راننده فراری، سباستین فتل اعلام کرده است با وجود اینکه در طی ۱۲سال گذشته فصلی به این بدی را تجربه نکرده است اما این مورد باعث نشده است تا او انگیزه لازم برای مسابقه دادن را از دست بدهد.

این قهرمان ۴دوره رقابت های فرمول یک هرچه تلاش کرده است تا با خودرو SF1000 فراری هماهنگی لازم را پیدا کند موفق نبوده است و بهترین نتیجه این فصل برای او تا اینجا کسب رتبه ۶ام پیست مجارستان بوده است.

از طرف دیگر هم تیمی فتل، چارلز لکلرک تا کنون موفق شده دوبار بر روی سکو برود و بعد از شش مسابقه نزدیک به سه برابر امتیاز بیشتر کسب کند. چارلز اکنون با ۴۵ امتیاز در رده ۴ام جدول قهرمانی رانندگان ایستاده است و فتل با ۱۶ امتیاز در رده ۱۱ام پست سر هم تیمی سابق خود در تیم ردبول، دنیل ریکاردو قرار دارد.

از سال ۲۰۰۸ تا کنون این بدترین شروع فصل برای فتل بوده است. در سال ۲۰۰۸ سباستین راننده تیم توروروسو بود. در آن سال نتوانست هیچ یک از ۴مسابقه ابتدایی فصل را به پایان برساند و نهایتا در مسابقه ششم و در پیست موناکو موفق به کسب رده پنجم شد. البته که سال ۲۰۰۸ در ادامه برای سباستین معجزاتی به همراه داشت. در روز تعیین خط مسابقه ایتالیا توانست جایگاه نخست خط استارت را کسب کند و پس از آن با یک رانندگی حساب شده و کم خطا پیروز مسابقه ایتالیا شود، پیروزی که تا امروز بهترین نتیجه تیم توروروسو یا همان آلفا تائوری فعلی است.

سباستین فتل
تیم فراری تصمیم گرفت تا در پایان فصل ۲۰۲۰ به همکاری خود با فتل پایان دهد و آینده سباستین در فرمول یک هنوز مشخص نشده است. وقتی از او پرسیده شد که آیا امسال سخت ترین سال برای او بوده است پاسخ داد:

دوست ندارم چنین برچسبی به هیچ سال یا مسابقه ایی بزنم، میدانم که مردم و رسانه ها از این الفاظ استفاده می‌کنند و فلان مسابقه یا فلان سال را بهترین و بدترین می‌نامند، اما به نظر من بیان این حرف اشتباه است چون هر مسابقه و هرسال شرایط خاص خودش را دارد و نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد.

اوضاع هرچه که باشد به افراد اطرافم و مهندسانی که بر روی خودرو کار می‌کنند اعتماد کامل دارم. داخل اتومبیل آن اعتماد لازم را ندارم و دلیل آن عدم پایداری مناسب خودرو است. وقتی در خودرو احساس راحتی نکنید رانندگی واقعا سخت می‌شود. هنوز در حال تلاش هستیم تا بفهمیم علت این عدم پایداری چیست اما در عین حال باید خودرو را پیشرفت دهیم.

از سباستین سوال کردیم آیا تمام این مشکلات باعث ایجاد ناامیدی در او نشده است؟ وی پاسخ داد:

ناامید نیستم، اما همانطور که قبلا هم گفتم روزهای شادتری در گذشته داشتم. من عاشق رقابت برای قهرمانی هستم، عاشق پیروزی در مسابقات هستم و احساس میکنم هنوز توانایی لازم برای آنرا دارم ولی هنوز نتایج خوبی کسب نکردیم. با خودرو امثال پیروزی در مسابقات واقعا ممکن نیست اما چارلز ثابت کرده است که کسب سکو هنوز ممکن است. کافی است خود را در جای درست قرار دهید و از تمام توان خود استفاده کنید آنوقت روی سکو خواهید بود. این فرمول برای خودم بارها موثر بوده است اما اکنون با این خودرو نشدنی است. در کل اگر بخواهم صادق باشم بهترین شروع فصلی نبوده که داشته ام اما ناامید هم نیستم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد