موضوعات داغ

ریسینگ پوینت و تنها یک به روز رسانی در مونزا

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

ریسینگ پوینت تنها برای گرندپری ایتالیا، مونزا یک به روز رسانی خواهد داشت و بنابراین با همین شرایط آماده رقابت با سایرین خواهد بود.

در حالیکه کماکان بحث پیرامون RP20 ریسینگ پوینت و داکت ترمز آنها همچنان به شدت ادامه دارد، آن چیزی که مسلم است این هست که خودروی آنها در فصل 2020 بسیار رقابتی است.

این تیم در حال حاضر جایگاه سوم را در جدول قهرمانی سازندگان این فصل بعد از مرسدس و ردبول در اختیار دارد، اما تولید یک خودروی سریع فرمول یک بر اساس مرسدس برنده عناوین قهرمانی رانندگان و سازندگان یک چیز است، حفظ این جایگاه مطلب دیگری است.

ریسینگ پوینت بطور واضح بودجه‌ای که مرسدس و ردبول از آن برخوردار هستند را در اختیار ندارد، بنابراین مدیر تیم ریسینگ پوینت، اوتمار زافنایر، تائید کرد که تیم فقط یک به روز رسانی در این فصل خواهد داشت که آن هم برای مسابقه مونزای ایتالیا خواهد بود. او در این خصوص به گرند پی ایکس گفت:

خوب اگرچه رقبای ما خودروهای خود را با سرعت بیشتری توسعه می‌دهند، اما این تنها چیزی است که ریسینگ پوینت باید با آن تا آخر ادامه دهد. تنها ارتقای ما احتمالا در مونزا خواهد بود. ما د رحال حاضر به دقت بدنبال 2021 هستیم.

در صورتی که فاجعه مربوط به داکت ترمز آنها در دادگاه تمام شود، ریسینگ پوینت می‌تواند بخشی از بودجه‌ی خود را برای هزینه‌های قانونی به کار گیرد.

فراری و رنو نسبت به رای دادگاه در خصوص جریمه 400هزار یورویی و کسر 15 امتیاز اعتراض کرده‌اند و درخواست مجازات سخت‌تری را برای ریسینگ پوینت برای استفاده از داکت ترمز مرسدس که به اعتقاد آنها غیر قانونی است، دارند.

از سوی دیگر ریسینگ پوینت هم به رای صادره اعتراض دارد و آن را به دادگاه تجدید نظر ارئه داده است.

کریستین هورنر مدیر تیم ردبول معتقد است که بعید است این شکایت در دادگاه حل شود، احتمالا با میانجیگری این اختلاف برطرف خواهد شد. او در پاسخ به این سوال که معترضین به دادگاه خواهند رفت، گفت:

این طبیعت فرمول یک است و باید آن را پذیرفت. بدیهی که این پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته است اما من برای اینکه این موضوع در دادگاه پایان بپذیرد شانسی برای آن نمی‌بینم. فکر می‌کنم که دو طرف دعوا در پشت صحنه در حال مذاکره هستند و چه تیمها و چه فیا ممکن است که اختلاف نظر داشته باشند که این موضوع قانونی هست یا نه، اما باید برای رسیدن به نتیجه با هم صادق باشند تا به نتیجه برسند. من فکر می‌کنم که در ساعت یازدهم معجزه رخ خواهد داد و روشن است که دو طرف با هم به توافق خواهند رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد