موضوعات داغ

امید مک‌لارن برای به چالش کشیدن ردبول

عکس مطلب اول

جیمز کی، مدیر فنی تیم فرمول یک مک‌لارن، می‌گوید که تغییر یک سری از قوانین در سال 2021 می‌تواند باعث تغییر در رده‌بندی تیم‌ها شود.

پیرلی باید برای سومین فصل متوالی هم از همان ساختار قبلی تایرها استفاده کند، پس در سال آینده نیز تیم‌ها از همین تایرهای امسال استفاده خواهند کرد. در مسابقات گذشته دیده‌ایم که وارد کردن فشار بیش از حد به این تایرها، می‌تواند باعث چه مشکلاتی شود و این دقیقا همان دلیلی است که FIA بر طبق آن، تصمیم گرفته است تا میزان داون‌فورس خودروها را پایین بیاورد. برای پایین آوردن هزینه‌ها، تیم‌ها باید از همین شاسی امسال در فصل 2021 نیز استفاده کنند و تغییر در کفی خودرو، همان المانی می‌باشد که صحبت‌های جیمز کی بر مبنای آن بنا شده است. وی در این خصوص می‌گوید:

فک می‌کنم شانسی برای ما وجود دارد. این تغییر باعث باز شدن مسیرهایی برای ما می‌شود که قبلا وجود نداشت. تیم‌های میانه جدولی در پشت سر مرسدس، هر سال در حال بهتر شدن هستند و رقابت بسیار جذاب شده است. فرصتی برای ماست تا رو به جلو حرکت کنیم. البته احتمال پسرفت هم وجود دارد، اما در فصل بعد می‌توانیم شاهد تغییر در رده‌بندی تیم‌های پشت سر مرسدس باشیم. فضای کافی در قوانین برای پیشرفت وجود دارد.

مک‌لارن از فصل آینده با پاوریونیت مرسدس به پیست می‌آید و به رابطه خود با رنو پایان می‌دهد. بدون شک مرسدس بهترین پاوریونیت فرمول یک را در اختیار دارد، ولی جیمز کی معتقد است که نباید در مورد بهتر یا بدتر شدن مک‌لارن با پاوریونیت مرسدس زود نتیجه‌گیری کنیم. وی ادامه داد:

آن‌ها فوق‌العاده بوده‌اند، پس کار کردن با آن‌ها جذاب می‌باشد. اما رنو هم در سال‌های اخیر برای ما بسیار خوب کار کرده و سطح عملکرد موتورها به هم نزدیک‌تر شده‌ است. به نظرم خواهیم دید که این تغییر به چه ترتیب است و آیا از لحاظ عملکرد بهتر خواهیم شد یا خیر. هنوز چیزی نمی‌دانیم. بسیار خوب خواهد بود که هر چه سریع‌تر داده‌های مربوطه را ببینیم. فکر می‌کنم ما (فرمول یک و مشخصا مرسدس) هنوز در حال کار کردن بر روی موتورهای 2021 هستیم، پس فعلا قادر به دیدن آن‌ها نخواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد