موضوعات داغ

انصراف رنو از اعتراض به رای صادر شده علیه ریسینگ پوینت

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

پیش از این رنو اعلام کرده بود که به طور رسمی خواستار اعتراض به رای صادره FIA در رابطه با داکت ترمز خودرو تیم ریسینگ پوینت هستند، اما امروز به یک باره خبر انصراف خود در این باره را اعلام کردند.

تیم های رنو و فراری پس اعلام رای FIA در ارتباط با سیستم ترمز خودرو RP20 مبنی بر یک جریمه ۴۰۰هزار یورویی و کسر ۱۵ امتیاز از جدول قهرمانی تیم ریسینگ پوینت راضی نشده و خواستار اعتراض به این رای بودند، از سوی دیگر نیز ریسینگ پوینت اعلام کرده بود که خودرو آنها کاملا با قوانین مسابقات همخوانی داشته و به آسانی از این حکم عبور نخواهند کرد.

با این وجود رنو و فراری بر خواسته خود مصمم بودند. اسرار این دو تیم تا جایی پیشرفت که مدیر تیم مرسدس، توتو ولف که به نوعی همکار ریسینگ پوینت نیز حساب می‌شود در یک مصاحبه رسمی به تیم های دیگر هشدار داد که این داستان را بیشتر از این ادامه ندهند و در صورت اعتراض به رای بدانند که مالک تیم ریسینگ پوینت، لارنس استرول از آن دسته آدمهایی نیست که موضوعی را رها کند و مطمئن باشید در دادگاه تجدیدنظر شکست خواهید خورد. در این رابطه بخوانید.

دفاع تمام قد مدیر مرسدس از تیم ریسینگ پوینت و خودرو RP20

اکنون به نظر می‌رسد که طوفان اعتراضات فروکش کرده است و رنو اعلام کرده است که اعتراض خود به رای FIA منصرف شده است. در بیانیه رنو آمده است:

فراتر از مشکلات و اختلافات بین تیم ها گرفتن تصمیماتی برای حفظ یکپارچگی فرمول یک برای فصل جاری و فصل های آینده از اهمیت بالاتری برخوردار است.

به این ترتیب با وجود کار فشرده و سازنده بین FIA و تیم فرمول یک رنو و کلیه ذینفعان مسابقات فرمول یک به پیشرفت قابل قبولی در صیانت از این ورزش به وسیله اصلاح قوانین و آیین‌نامه های ورزشی برای فصل ۲۰۲۱ رسیدیم.

هدف اصلی ما دستیابی به این اهداف استراتژیک بود که در قالب توافقنامه کنکورد به نتیجه رسیده است.

بحث و جدال های این فصل باید به پایان برسد و تمام تمرکز خود را به مسابقات باقی مانده و جایگاه خود در جدول قهرمانی معطوف کنیم.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا تیم فراری نیز با رنو همراهی خواهد کرد یا بر سیاست قبلی خود پایبند خواهند ماند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد