موضوعات داغ

شباهت مکس ورشتپن با آیرتون سنا و مایکل شوماخر

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

جنسن باتن معتقد است که مکس ورشتپن باعث نابودی هم تیمی‌های خود می‌شود، چیزی که از زمان آیرتون سنا و مایکل شوماخر دیده نشده است.

این راننده هلندی از سال 2017 که در کنار دنیل ریکاردو استرالیایی در تیم قرار گرفت، در مقابل هم تیمی‌هایش مغلوب نشده است حتی در آن سال نیز توانست با 13 برد در مقابل 7 برد، ریکاردو را مغلوب کند. کفه این ترازو حتی در فصل بعد با نتیجه 15 به 5 سمت مکس سنگینی بیشتری داشت. پیر گسلی و آلکس آلبون نیز در فصل 2019 هر کدام یک بار توانستند او را مغلوب نمایند.

در شش مسابقه فصل 2020 تا کنون، ورشتپن رده بالاتری در شروع مسابقه نسبت به آلبون داشته است و در رده بالاتر نیز مسابقه را تمام کرده است.

این رکورد رقابت بین هم تیمی‌ها، از نظر قهرمان سال 2009 فرمول یک جهان، جنسن باتن، بسیار تاثیر گذار است، او در پادکست فست فست لین، گفت که او یادآور بزرگانی چون سنا و شوماخر است. او گفت:

شما او را با هم تیمی‌هایش در دو سال گذشته مقایسه کنید، آنها را نابود کرده است. مدت مدیدی است که من چنین چیزی در فرمول یک ندیده بودم، احتمالا به روزهای آیرتون سنا و مایکل شوماخر برگشته‌ایم. فکر نمی‌کنم راننده‌ای وجود داشته باشد که در این حد طولانی هم تیمی خود را نابود کرده باشد.

آیرتون سنا
او کارش را استثنایی انجام می‌دهد. دوست دارم ببینم که در مقابل لوئیس همیلتون در نبرد قهرمانی بالا می‌رود. مهمترین چیزی که ما دوست داریم ببینیم مبارزه این دو نفر است، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟

از طرف دیگر عدم رقابت در سوی دیگر گاراژ تیمها لزوما مثبت نیست، با این حال توجه باتن به این نکته در نهایت جلب می‌شود که او مغلوب مرسدس می‌شود. باتن توضیح داد:

این برای مکس دشوار است، زیرا در حال حاضر او تیمی رقابتی ندارد. او تنها مانده است و احتمالا نمی‌تواند به میزان لازم پیشرفت کند زیرا هم تیمی وی از نظر سرعت در جایی که او هست، نیست. وقتی هم تیمی شما نیم ثانیه از شما کندتر است، که معمولا آلبون این گونه است، شما تمایلی به شنیدن تنظیمات و تغییرات سیستم تنظیمی او ندارید. در واقع شما در یک تیم تک ماشین هستید، این سخت‌تر است. مکس به مرسدس نگاه می‌کند و این باعث ناامیدی او می‌شود. سیلورستون عالی بود، یک نتیجه خوب، اما بعد از آن در بارسلونا می‌توانید سرخوردگی او را در رادیو در صدایش بشنوید. او در رادیو گفت که نمی‌تواند در آن زمان آنها را به چالش بکشد، زیرا ماشین این کار را ندارد. این کار سختی برای اوست، اما او باید با خودرویی که دارد بهترین کار را انجام دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد