موضوعات داغ

معرفی خودروی برقی سودا SA01 سدان اقتصادی چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در طی سال‌های اخیر شاهد رونق فروش خودروهای برقی در جهان بوده‌ایم و تمامی خودروسازان جهان سعی کرده‌اند تا محصولاتی را در این سگمنت به بازار عرضه کنند. موضوعی که به شدت در بازار خودرو ایران نیز احساس می شود و هنوز یک خودروی تمام برقی در بازار تشنه ایران عرضه نشده است. در طرف مقابل خودروسازان چینی به سرعت به سمت برقی شدن پیش می روند و توانسته اند در هر رده قیمتی، خودروهای برقی متنوعی را تولید کنند. در این مقاله از خودروبانک قصد داریم نگاهی به یک تمام برقی چینی اقتصادی نگاهی داشته باشیم که با هزینه ای نه چندان زیاد، یک خودروی EV ارزان قیمت را قابل دسترس کرده است.

سودا Suda

خودروی سدان چینی سودا EV از جمله سدان های اقتصادی و ارزان قیمت چینی است. این خودرو یک سدان کوچک الکتریکی است و به نظر می‌رسد برای استفاده در معابر درون شهری بسیار کارا باشد.

سودا SA01

نام رسمی این خودرو هنان سودا SA01 است که به صورت کامل Henan Suda SA01 نوشته می شود و مربوط به شرکت حمل و نقل Suda است.

مشخصات سودا EV

وزن خالص آن نیز 1390 کیلوگرم است که رقمی قابل قبول برای یک خودرو الکتریکی اقتصادی به شمار می‌رود.

Suda SA01

ابعاد و اندازه سودا EV نیز کاملاً مناسب برای استفاده درون شهری هستند. این خودرو طولی برابر با 4417 میلی‌متر، عرضی برابر با 1737 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1576 میلیمتر دارد و به نظر می‌رسد با سدانی در ابعاد و اندازه جک J4 روبرو باشیم.

سدان الکتریکی سودا EV بر پایه پلتفرم مشترک با سوزوکی SX4 ساخته شده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارد. سودا EV‌ خودرویی جدید است و در سال 2020 میلادی وارد بازار شده است.

سودا EV

دانگنان V5، چری آریزو 5 الکتریکی، بی وای دی e5، جیلی امگرند EV450 و هورکی 300E از جمله رقبای هموطن هنان سودا EV هستند.

قوای فنی

باتری سودا SA01 ظرفیتی برابر با 45 کیلووات ساعت دارد و به این سدان ریزنقش اجازه دست‌یابی به بردی در حدود 305 کیلومتر مطابق چرخه NEDC را می‌دهد. موتور الکتریکی نصب شده روی سودا EV نیز حداکثر قدرت 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. با توجه به وزن 1390 کیلوگرمی این خودرو، به نظر می‌رسد شتاب سودا EV در حد و اندازه سدان‌های اقتصادی با موتور درون سوز باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/8
خودرویی با دویست و چهل گشتاور نیوتن متر احتمالا شتاب بسیار بالایی خواهد داشت مگر اینکه جعبه دنده ضعیفی داشته باشد