موضوعات داغ

تعیین خط فرمول یک بلژیک ۲۰۲۰، پرواز مرسدس به صدر و سقوط فراری به قعر

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

بالاخره به تعیین خط جذاب فرمول یک رسیدیم، پیست زیبای اسپا در کشور بلژیک، پیستی که معمولا با درخشش فراری و راننده سابق آنها کیمی رایکونن و راننده فعلی آنها سباستین فتل همراه بوده است.

البته که امسال نه کیمی برای فراری مانده است نه خودرو درست حسابی که فتل بتواند کاری کند. جالب است بدانید رکورد این پیست در اختیار فتل است با زمان ۱:۴۱.۵ رکوردی که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده است اما همین فراری در بهترین حالت امسال حتی نزدیک آن هم نشدند و اختلاف معنی داری با آن پیدا کرده‌اند. یک پس رفت به تمام معنی برای فراری. در هر سه تمرین فراری ها نتایج بدی کسب کردند و این روند خود را در تعیین خط نیز ادامه دادند.

از آن سمت مرسدس مثل این چند سال اخیر سرعت خیلی خوبی داشتند و مثل اکثر مسابقات این فصل یک سر و گردن بالاتر از بقیه تیم ها.

در بخش اول تعیین خط هر دو فراری توانستند با شانس بسیار و اختلاف بسیار کم از منطقه خطر دور بمانند و در آخرین جایگاه های امن به مرحله دوم برسند. البته اینبار سباستین رتبه بالاتری نسبت به لکلرک کسب کرده است البته در بخش اول.

اما تیم های شریک فراری اصلا راضی نخواهند بود. هردو خودرو هاس با موتور فراری، هر دو خودرو آلفارومئو با موتور فراری و یک خودرو ویلیامز به رانندگی نیکولاس لطیفی در این مرحله از تعیین خط کنار رفتند.

همین نتایج ضعیف پاور یونیت فراری باعث شده است تا تمامی کارشناسان بر قانونی بودن نتایج گذشته این تیم شک کنند، موردی که واقعا جای فکر کردن بیشتری دارد. دیگر باید قبول کرد ضعیفترین پاور یونیت در فرمول یک متعلق به درخشان ترین تیم حاضر در رقابت های فرمول یک است. موردی که نه برای علاقه‌مندان این ورزش خوشایند است نه برای رقبای فراری.

البته که می‌توانید بخشی از مشکل فراری را هم به شاسی این تیم و دیدگاه طراحان آن به آیرودینامیک خودرو مرتبط دانست.

نتیجه ضعیف فراری در بخش دوم تعیین خط باعث شدن تا هر دو خودرو این تیم به همراه هر دو خودرو آلفاتائوری و جرج راسل از تیم ویلیامز حذف شوند. در آن سوی رقابت هم کسی توانایی رقابت با خودروهای مرسدس را نداشته و در مرحله دوم نیز هر دو مرسدس در صدر قرار دارند و جایگاه ۳و۴ در اختیار ردبول قرار گرفت.

لازم است بدانید وضعیت روحی گاراژ فراری واقعا بد است و جو بسیار سنگینی بر گاراژ تیفوسی ها حاکم است.

در بخش سوم تعیین خط یا همان Q3 مرسدس ها رکورد دیگری از فراری را برای خود کردند، لوئیس توانست رکورد پیست سباستین را با زمان ۱:۴۱.۲۵۲ جابجا کند و ۹۳امین پول پوزیشن خود و ۶امین پول پوزیشن خود در پیست اسپا را کسب کند. هم تیمی او توانست در جایگاه دوم و مکس ورشتپن از تیم ردبول در جایگاه سوم قرار بگیرند. در پایان توجه شما را به جدول تعیین خط جلب می‌نمایم.

جدول تعیین خط

جدول تعیین خط

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد