موضوعات داغ

خودرو پرنده تویوتا نخستین پرواز آزمایشی خود را به انجام رساند + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرو پرنده تویوتا موسوم به اسکای درایو، نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد. این خودرو یک تاکسی پرنده است که در آینده نقش مهمی در صنعت حمل و نقل درون شهری ایفا خواهد کرد.

اسکای درایو در حقیقت یک استارتاپ حوزه فناوری است که تلاش دارد تا خودروهای مدرن و آینده نگرانه برای حمل و نقل انسان‌ها معرفی کند. این استارتاپ توسط تویوتا پشتیبانی می‌شود و اکنون موفق شده تا پس از سال‌ها نخستین پرواز آزمایشی را به انجام برساند.

کوچکترین هواپیمای عمود پرواز جهان یا تاکسی شهری؟

خودرو پرنده تویوتا با کد SD-03 شناخته می‌شود که روز گذشته پرواز آزمایشی خود را توسط یک خلبان در شهر تویوتا عملیاتی کرد. خودرو پرنده تویوتا به عنوان کوچکترین وسیله نقلیه با قابلیت VTOL شناخته می‌شود.

عبارت VTOL اشاره به قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد، بنابراین تاکسی پرنده اسکای درایو به نوعی یک هواپیمای عمود پرواز محسوب می‌شود. این وسیله حمل و نقل جدید قرار است تا زندگی در شهرهای آینده را متحول کند. خودرو پرنده تویوتا مجموعا هشت روتور دارد که به کمک آن‌ها پرواز می‌کند و حتی در صورت بروز اشکال در یکی از آن‌ها، می‌تواند به پرواز خود ادامه دهد.

اسکای درایو امیدوار است با حمایت تویوتا تا پایان سال جاری میلادی پروازهای آزمایشی بیشتری انجام دهد و از سال 2023 تاکسی پرنده خود را به یک خودرو تجاری و قابل فروش تبدیل کند. خودرو پرنده تویوتا ظرفیت دو سرنشین دارد و انتظار می‌رود عرضه خودروهای پرنده در آینده نزدیک به کاهش ترافیک شهری کمک قابل توجهی کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/10
این چیه فقط یه خبر آخه!
یکم اطلاعات فنی از جمله سرعتش، شتابش، ارتفاع قابل پرواز، موتورش، سوختش، مصرفش و ....