موضوعات داغ

لوئیس همیلتون: مکس ورشتپن تنها کسی است که با مرسدس رقابت میکند

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از پیروزی مقتدرانه مرسدس در مسابقه فرمول یک بلژیک، پیست اسپا، لوئیس همیلتون به صورت غیر مستقیم اشاره به جایگاه الکس آلبون کرده است. به نظر همیلتون هم تیمی مکس ورشتپن آنچنان که باید در امر پشتیبانی او ظاهر نشده است و مکس ورشتپن تنها کسی است که با مرسدس رقابت میکند.

قبل از شروع مسابقه ردبول در انتظار به چالش کشیدن دو خودرو مرسدس بود و حتی در پی کسب پیروزی. اما با شروع مسابقه مشخص شد که فعلا باید توقع خود را کاهش داده و به همان رده انتهایی سکو رضایت دهند. از سوی دیگر هم تیمی مکس، به جای کمک به ورشتپن در رسیدن به مرسدس ها در حال رقابت در دسته دیگری است و بیشتر درگیر رقابت میان جدولی شده است تا رقابتی که در صدر جدول بین ردبول و مرسدس وجود دارد، همین امر باعث شده تا ورشتپن برای درگیری با مرسدس ها تنها بماند و این به راهبرد کلی مسابقه تیم ردبول لطمه وارد کرده است.

پیروز مسابقه بلژیک، لوئیس همیلتون، معتقد است حتی در تیمی مثل مرسدس اگر کمک هر دو راننده نباشد رسیدن به قهرمانی ممکن نخواهد بود. لوئیس در ادامه افزود:

ممکن است بعضی ها آن را جدی نگیرند اما خودرو بسیار خوبی دارند و مکس با آن کارهای بزرگی انجام می‌دهد. متاسفانه آنها دو راننده مثل من و والتری در آنجا ندارند. وقتی اختلاف سطح بین دو راننده در یک تیم زیاد باشد کار برای تیم خیلی سخت می‌شود. من خودم سالها قبل در مکلارن این مورد را تجربه کرده ام.

من آن زمان برای هم تیمی خودم حمایت لازم را انجام نمی‌دادم و همین امر باعث می‌شود که در امتیاز قهرمانی به تیم ضربه وارد شود. از سوی دیگر در این شرایط دست تیم برای اجرای استراتژی بسته تر خواهد بود. اکنون هم ردبول تنها با یک راننده به جنگ مرسدس آمده است. در کل این موارد به من مربوط نمی‌شود من فقط دنبال رقابت بیشتری هستم و باید وظیفه خودم را به خوبی انجام دهم.

همیلتون در ادامه به عملکرد لاستیک های پیرلی اشاره کرد و گفت:

امروز واقعا روز تایر ها بود نه رانندگان نه خودرو ها. وقتی در طول کل مسابقه مجبور به مدیریت و نگهداری لاستیک باشید دیگر از مسابقه دادن خبری نخواهد بود. ما در حال مدیریت لاستیک بودیم نه در حال مسابقه دادن. در بخش پایانی مسابقه مجبور بودیم کمی از توان خود بکاهیم تا اتفاقات سیلورستون تکرار نشود. امروز با پیروزی گذشت اما این کار ریسک خیلی بالایی دارد.

در همین رابطه، آلبون که مسابقه را در رده ششم پشت سر دو خودرو رنو تمام کرد معتقد است که انتخاب لاستیک های مدیوم برای او، انتخاب چندان خوبی نبوده است و شاید همین لاستیک ها مانع از پیشرفت او شده‌اند. آلبون در ادامه افزود:

شاید مدیوم انتخاب خوبی نبود. اگر بخواهم صادق باشم با لاستیک سافت احساس خیلی بهتری داشتم، البته که قبل از شروع مسابقه هم می‌دانستیم با رنو رقابت سختی خواهیم داشت.

تنها زمانی که DRS داشتم می‌توانستم به سرعت آنها برسم و در باقی پیست در تلاش برای مدیریت فاصله با آنها بودم. زمانیکه به لاستیک مدیوم رفتیم تمام تلاش خودم را کردم تا سبقت بگیرم و در سکتور دوم نزدیک بمانم تا جایگاه ۵ام را از دست ندهم.

نا امید کننده بود اما بنظر می‌رسید لاستیک ها توانایی رقابت خود را زودتر از موعد از دست داده بودند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد