موضوعات داغ

سباستین فتل: امیدوارم فاجعه اسپا دیگر تکرار نشود

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

سباستین فتل اعلام کرده است که امیدوار است نتایج فاجعه بار فراری در اسپا تنها یک استثناء باشد و دیگر هرگز تکرار نشود.

سال گذشته چارلز لکلرک توانست اولین پیروزی خود را در همین پیست اسپا کسب کند آن هم در اولین سال حضورش در فراری و سباستین نیز به رتبه چهارم رسید. اما درست یک سال بعد، فراری آنقدر بد عمل کرده است که هیچ یک از رانندگان آنها حتی نزدیک ده نفر اول هم نشدند.

در روز تعیین خط هیچ یک از رانندگان فراری نتوانستند به مرحله سوم تعیین خط راه پیدا کنند و این شرایط بد در روز مسابقه نیز ادامه پیدا کرد.

لکلرک در شروع مسابقه با یک استارت عالی توانست خود را به رده هشتم برساند اما پس از تنها ۷ دور هرچه رشته بود، پنبه شد و تمام رده هایی را که در استارت کسب کرده بود پس داد. شاهکار فراری در زمان خودرو ایمنی به اوج خود رسید و با یک پیت استاپ ۱۱ ثانیه ایی چارلز را به انتهای صف رانندگان فرستادند.

در نهایت چارلز در رده ۱۴ و پشت سر هم تیمی خود سباستین فتل مسابقه را به پایان رساند. در همین رابطه فتل ابراز امیدواری کرده است که اتفاقات پیست اسپا فقط یک بعدازظهر بد بوده و دیگر قرار نیست تکرار شود، وی گفت:

امیدوارم این مشکلات در همینجا باقی بمانند. درس های بسیاری از این آخر هفته گرفتیم و دو مسابقه مهم در پیش روی ما قرار دارد و باید بر روی آن تمرکز کنیم.

البته توجه داشته باشید داشته های فراری همین است و باید بر روی بهتر کردن همین خودرویی که داریم تلاش کنیم، باید مثبت نگاه کنیم حتی اگر چیزی برای مثبت دیدن وجود نداشته باشد. برای حل مشکل خودرو چیزهای زیادی را امتحان کردم اما اثری نداشت. نمی‌توانیم معجزه کنیم.

در حالیکه نگاه مثبت داشتن به شرایط فعلی فراری واقعا کار سختی است اما سباستین از تیم خواسته است تا نا امید نشوند:

ما باید آرام باشیم و دست از ناامیدی بر داریم. باید تلاش کنیم و به آینده امیدوار باشیم، روند فعلی اصلا برای ما خوب نیست.

نتایج ضعیف فراری در اسپا باعث شد تا چارلز در جدول قهرمانی رانندگان به رده ۵ام برود و سباستین هم به رده ۱۳.

در جدول قهرمانی سازندگان هم فراری فعلا با ۲ امتیاز بیشتر نسبت به تیم رنو در جایگاه ۵ام قرار دارد، جایگاهی که به نظر نمی رسد برای مدت زیادی در اختیار فراری باقی بماند. هر دو خودرو رنو در حال کسب امتیاز از مسابقات هستند و خودرو های فراری در حال رسیدن به رده های پایانی مسابقه.

نتایج ضعیف فراری برای تمام علاقمندان فرمول یک تعجب و افسوس بسیاری ایجاد کرده است تا جاییکه مدیر مرسدس، توتو ولف انگشت اتهام را به سوی اعضاء خاص تیم فراری گرفته است. به نظر توتو این افراد باعث شده اند تا تیمی مثل فراری از عرش به فرش برسد. مدیر مرسدس افزود:

فراری یک برند نمادین مسابقات است و جایگاه آنها در جلوی مسابقات است نه در انتهای آن. این برای فرمول یک خوب نیست، برای رقابت خوب نیست، من با تمام تیفوسی ها و کارمندان فراری به خاطر این نتایج همدردی می‌کنم.

باید به این سوال پاسخ داد که این عملکرد ضعیف ناشی از تصمیمات و انتخاب های چه کسانی است، هیچ یک از طرفداران فراری مستحق چنین نتایجی نیستند.

اینکه بگوییم فراری در حال بررسی اولویت ها است کار اشتباهی است، همین تصمیمات فراری تیم را به این موقعیت رسانده، تصمیماتی که توسط افرادی خاص گرفته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد