موضوعات داغ

رکورد سریع‌ترین اسلالوم دنیا توسط یک دختر ۱۶ ساله شکسته شد! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یک پورشه ۷۱۸ باکستر اسپایدر رکورد گینس سریع‌ترین اسلالوم با خودرو در دنیا را شکست.

این رکورد توسط کلوئی چمبرز ۱۶ ساله ثبت شد. چمبرز در حال حاضر در سری مسابقات کارتینگ رقابت می‌کند، و حتی تایرهای باکستر اسپایدری که او پشتش نشسته بود، نسخه اصلی کارخانه بود. طی این رکوردگیری، چمبرز در مدت زمان ۴۷.۴۵ ثانیه از بین ۵۱ مخروط که در فواصل ۱۵ متری قرار داده شده بودند عبور کرد.

چمبرز در این باره گفته است:

این کار ساده به نظر می‌آید، اما اینطور نیست - اینکه در کمترین زمان ممکن بین ۵۰ مخروط به صورت مارپیچی حرکت کنم، حین تلاش برای شکستن رکورد زمانی و اینکه نمی‌توانستم حتی یکی از مخروط‌ها را با خودرو لمس کنم - من فشار خیلی زیادی را متحمل شدم. همه‌چیز در تلاش پایانی من به خوبی پیش رفت؛ خودرو عملکرد خیلی خوبی داشت و من کششی که به آن نیاز داشتم را پیدا کردم. از خانواده‌ام و پورشه برای حمایت و اعتماد به من سپاسگزارم.

کلاوس زلمر، مدیرعامل و مدیر اجرایی پورشه در آمریکای شمالی، اظهار داشت:

ما به اینکه کلوئی این رکورد را شکسته خیلی افتخار می‌کنیم. ما از طرف کل خانواده پورشه به او تبریک می‌گوییم. خوشحالیم که توانستیم از کلوئی و تلاش بلندپروازانه‌اش برای ثبت رکورد حمایت کنیم و موفقیتش را به اشتراک بگذاریم.

پورشه باکستر اسپایدر از موتور تنفس طبیعی ۴ لیتری بهره می‌برد که توان ۴۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور در کنار یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی قرار گرفته، که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن را در محدوده ۴.۴ ثانیه قرار می‌دهد. اسپایدر همراه با کیمن GT4 با جعبه‌دنده دوکلاچه پورشه نیز عرضه می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد