موضوعات داغ

استون مارتین ویکتور به عنوان One-77 سفارشی با ۸۳۶ اسب‌بخار رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سرویس سفارشی‌سازی Q متعلق به استون مارتین، یک نسخه تکی جدید به نام ویکتور ساخته است. این یک One-77 بوده که استون مارتین آن را به ادای احترامی برای ونتیج V8 دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی تبدیل کرده است. اما Q کاری فراتر از اضافه کردن کیت بدنه و تعویض تزئینات داخلی انجام داده - در داخل و خارج، شاهد یادآور‌هایی از طراحی One-77 هستیم، اما این مدل تقریبا غیرقابل ‌تشخیص است. در زیر کاپوت، شاهد تفاوت‌های خیلی بیشتری هستیم.

قدرت این ویکتور از موتور ۷.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی اصلی One-77 تامین می‌شود. اما استون از شرکت موتورسازی کازوورث خواسته تا این موتور را با مشخصات فنی خاصی بازسازی و تقویت کند. حالا این موتور توان ۸۳۶ اسب‌بخار و گشتاور ۸۲۱ نیوتن متر تولید می‌کند، در حالی که موتور One-77 توان ۷۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر دارد.

ویکتور

این موتور حالا در کنار جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی گراتزیانو قرار گرفته، که ویکتور را به قدرتمندترین استون مارتین با گیربکس دستی تبدیل می‌کند. برای کنترل قدرت اضافی، دو خنک‌کننده سیستم انتقال قدرت و یک کلاچ مسابقه‌ای سفارشی به این مدل اضافه شده است. این مدل همچنین از ترمزهای کربن سرامیکی شش پیستون بهره می‌برد.

طراحی کلاسیک، خودروهای مدرن

در حالی که طراحی این مدل شبیه نسخه‌های کلاسیک استون است، اما ویکتور از فناوری‌های مدرن بهره می‌برد. در عقب، استون از فناوری استفاده‌شده در والکری برای طراحی چراغ‌های عقب استفاده کرده است. حتی ظاهر کلاسیک این مدل هم کاربردی است، و در سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، ۸۲۵ نیوتن متر داون‌فورس فراهم می‌کند. این خیلی بیشتر از ۵۲۵ نیوتن متر داون‌فورس ایجادشده توسط ونتیج GT4 در همین سرعت است. سیستم تعلیق هم دارای همان کمک‌فنرها و دمپرهای خودروی مخصوص مسابقه وولکان است.

طراحی داخلی زیبا

در داخل، استون از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده و بخش زیادی از شاسی یکپارچه فیبرکربنی از داخل کابین قابل مشاهده است. چرم‌هایی به رنگ سبز جنگلی و فندقی، تضاد خوبی با بافت کربن تیره دارند، در حالی که در قسمت بالایی کابین از کشمیر استفاده شده است. بهترین استفاده از چوب روی دسته دنده صورت گرفته که ظاهر جذابی به آن داده است. استون از آلومینیوم آنودایزشده و تیتانیوم براق و صیقلی برای دیگر قطعات سخت‌افزاری استفاده کرده است.

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این نسخه خاص منتشر نشده است. این ادای احترامی به میراث استون مارتین است، در حالی که نشان می‌دهد می‌توان از فناوری‌های پیشرفته ابرخودروهای این شرکت مثل ولکان و والکری در جاهای دیگر هم استفاده کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/12
خیلی جالبه استون مارتین ویکتور 1980 شباهتش با فورد موستانگ 73 بدنش مثل همه 🤔