موضوعات داغ

هیوندای و کیا بیش از 640 هزار ماشین خود را فراخوان دادند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

دو کمپانی خودروسازی هیوندای و کیا در بازار ایالات متحده آمریکا، برای بیش از 640 هزار خودروی خود فراخوان بازبینی و رفع عیب صادر کردند. عمده فراخوان هیوندای و کیا مربوط به خودروهای شاسی بلند و سدانی می شود که بر روی پلتفرمی مشترک ساخته شده و اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند.

دو شرکت خودروسازی هیوندای و کیا به خاطر مشکل نشتی روغن ترمز که ممکن است باعث آتش سوزی در محفظه موتور شود، برای محصولات خود این فراخوان را صادر کرده اند و عموما شامل 640 هزار خودروی کیا اپتیما، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه می شود که در بخش فنی خود با یکدیگر اشتراکاتی دارند.

به طور دقیق تر، این فراخوان برای بیش از 440 هزار دستگاه خودروی کیا اپتیما صادر شده است که در بین سال های 2013 تا 2015 میلادی تولید شده و یا خودروی کیا سورنتو که در سال های 2014 و 2015 میلادی تولید شده اند.

این فراخوان برای محصولات هیوندای هم شامل 203 هزار دستگاه خودروی شاسی بلند هیوندای سانتافه می شود که در بین سال های 2013 تا 2015 میلادی تولید شده است.

در این فراخوان آمده است که نشتی روغن ترمز ممکن است وارد سیستم هیدرولیک ترمز ABS شده و احتمال اتصال برق در این مجموعه، ممکن است باعث ایجاد آتش سوزی در خودرو شود. این فراخوان بعد از آن صادر شد که حدود 15 مورد آتش سوزی در محصولات هیوندای و حدود 8 مورد آتش سوزی در محصولات شرکت خودروسازی کیا گزارش شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد