موضوعات داغ

فراخوانی ۵۹۱ هزار خودرو توسط هیوندای و کیا به دلیل خطر آتش‌سوزی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت هیوندای به صاحبان شاسی بلندهای هیوندای سانتافه محصول ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ توصیه می‌کند تا زمانی که نمایندگی‌ها آن‌ها را بررسی نکرده‌اند، خودروهای خود را بیرون از خانه پارک کنند. مایکل استوارت سخنگوی هیوندای گفته بهتر است این خودروها فعلا خارج از گاراژ پارک شوند. فراخوانی هیوندای از ۲۳ اکتبر آغاز می‌شود. مدل‌های کیا اپتیما و کیا سورنتو هم شامل این فراخوانی می‌شوند.

نشت روغن ترمز در هیوندای سانتافه و کیا سورنتو!

هیوندای و کیا حدودا ۶۰۰ هزار خودرو که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تولیده شده‌اند را فراخوانی کرده‌‌اند تا مشکل نشت روغن ترمز در واحد کنترل هیدرولیک ترمزهای ضدقفل را برطرف کنند. این مشکل ابتدا در سال ۲۰۱۸ گزارش شد و این شرکت از آن زمان تاکنون در حال بررسی این موضوع بوده است. هیوندای گفته حتی اگر خودرو روشن نباشد، ممکن است به دلیل این نقص فنی، موتورش دچار آتش‌سوزی شود.

خودروهایی که این مشکل را دارند شامل ۴۴۰ هزار کیا از جمله ۲۸۴ هزار کیا اپتیما محصول سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۱۵۶ هزار کیا سورنتو محصول سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و همچنین ۱۵۱ هزار هیوندای سانتافه محصول سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هستند.

در ابتدای سال ۲۰۲۰، شرکت هیوندای مدل‌های هیوندای الانترا محصول ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ و الانترا تورینگ محصول ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ را به خاطر مشکل اتصالی که دلیل آن رسیدن آب به واحد رایانه ABS بود فراخوانی کرد، که آن نقص فنی هم ممکن بود باعث آتش‌سوزی موتور شود. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی از آوریل ۲۰۱۹ به خاطر بیش از ۳۰۰۰ آتش‌سوزی موتور و ۱۰۳ زخمی که به این مشکلات مربوط نبودند، در حال بازرسی این خودروسازان کره‌ای بوده‌ است.

فراخوانی کیا از ۱۵ اکتبر و فراخوانی هیوندای یک هفته پس از آن آغاز می‌شود، و نمایندگی‌ها واحدهای کنترل هیدرولیک این خودروها را به صورت رایگان تعویض خواهند کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد