موضوعات داغ

آیا با گذاشتن مانع یا جعبه، می توان قسمتی از خیابان را پارکینگ اختصاصی کرد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور با اشاره به توقف وسایل نقلیه در پیاده رو، اینطور اعلام کرد که این موضوع کاملا مشخص بوده و کسی حق ندارد وسایل نقلیه خود را در پیاده رو پارک کند. توقف در پیاده رو ضمن اینکه تخلف محسوب شده و جریمه در پی دارد، در ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی هم این اجازه را به پلیس داده تا وسیله نقلیه متخلف را ضمن اعمال جریمه، با جرثقیل به پارکینگ منتقل کند و فرقی هم نمی کند که نمایشگاه اتومبیل باشد، وسایل نقلیه افراد و صاحب مغازه و یا وسیله نقلیه سازمان و تشکیلات مختلف باشد و قانون برای همه یکسان خواهد بود.

سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور در ادامه صحبت های خود و با اشاره به اینکه آیا می توان مانع و یا جعبه ای در خیابان گذاشت و آن را تبدیل به پارکینگ خصوصی کرد، چنین عنوان کرد که پیاده رو حق عابر پیاده است و نباید در آنجا وسیله نقلیه را پارک کنیم و در صورت رویت، حتما جریمه و یا انتقال به پارکینگ با جرثقیل را در پی خواهد داشت، ولی کنار خیابان موضوع دیگری دارد و متعلق به همه بوده و هرکسی می تواند وسایل نقلیه خود را در کنار خیابان پارک کند، مگر اینکه در محل ممنوع پارک شده باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/23
فعلا که همه دارن این کار رو میکنن. شما هم خیلی تریپ دفاع از حق خود برداری و بری بهزور ماشن رو پارک کنی وقتی بر میگردی یا میبینی خط انداختن رو ماشین یا پنچرش کردن. چی کار از دستت بر میاد؟