موضوعات داغ

برای خرید تیگو 5 کارکرده به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری تیگو 5 را می‌توان یکی از خودروهای چینی موفق در بازار ایران دانست که طی شش سال حضور در بازار، موفق به کسب آمار فروش موفقی شده است. نخستین نمونه از چری تیگو 5 در سال 1394 توسط مدیران خودرو به مشتریان ایرانی معرفی شد اما پس از زمانی کوتاه، نسخه فیس لیفت این خودرو جایگزین نسخه ساده شد. تولید نسخه فیس لیفت چری تیگو 5 نیز تاکنون ادامه دارد.

چری تیگو 5 یک شاسی بلند جمع و جور شهری است و هم‌رده خودروهایی همچون جک S5 یا هایما S7 طبقه بندی می‌شود. در روزگاری نه چندان دور، تمامی این شاسی بلندهای کامپکت چینی در محدوده قیمتی کمتر از صد میلیون تومان قرار داشتند و البته با روش‌های اقساطی به فروش می‌رسیدند. همین مساله سبب شده بود تا بسیاری از مشتریان ایرانی به جای خرید خودروهای داخلی، همین وجه را صرف خرید چری تیگو 5 یا جک S5‌ کرده و مابقی مبلغ خودرو را طی اقساطی بپردازند.

همچنین بخوانید: نتیجه هوش و تلاش، تجربه رانندگی چری تیگو 5 فیس لیفت در پیست آزادی

البته این روزگار خوش دوام چندانی نداشت و با افزایش چند مرحله‌ای قیمت خودرو طی دو سال اخیر، اکنون خرید همین شاسی بلندهای چینی جمع و جور هم به رویا تبدیل شده است و برخی مشتریان تمایل به خرید نسخه‌های کارکرده این محصولات پیدا کرده‌اند.

تیگو 5

در روزگاری که بازار ایران سرشار از خودروهای چینی مختلف بود و هر روز چند محصول جدید از این کشور به بازار خودرو ایران افزوده می‌شد، شاسی بلندهای جمع و جور بسیاری در محدوده قیمتی صد میلیون تومان جا خوش کرده بودند و با هم به رقابت می‌پرداختند. از جمله این محصولات می‌توان به چری تیگو 5، هاوال H2، جک S5 و هایما S7 اشاره کرد.

رقابت داغ چری تیگو 5 و جک S5

در بین این محصولات، چری تیگو 5 و جک S5 عمده توجهات مشتریان را به خود اختصاص داده بودند و رقابت داغی بین این محصولات شکل گرفته بود. از یک سو چری تیگو 5 با تکیه بر امکانات رفاهی و ایمنی متعدد خود حریف را به چالش می‌کشید و از سوی دیگر جک S5 پیشرانه قدرتمند خود را به عنوان مزیت خود اثبات می‌کرد. این رقابت امروزه هم در بازار برقرار است هرچند از شدت قبل برخوردار نیست.

تیگو 5

به جز فیس لیفت و تغییر اساسی که در سال 1395 برای چری تیگو 5 اتفاق افتاد، این خودرو در سال 1397 نیز مورد بازبینی قرار گرفت و امکانات بیشتری به تیگو 5 افزوده شد تا بتواند نظر خریداران را هر چه بیشتر جلب کند. چری تیگو 5 در دو تیپ نیمه فول یا لاکچری و فول یا اکسلنت به بازار عرضه شده که این دو تیپ اکنون IL و IE نام گرفته‌اند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، تمایل مشتریان ایرانی برای خرید نسخه‌های فول یا چری تیگو 5 اکسلنت بیشتر بوده و امروزه گزینه‌های بیشتری از این تیپ در بازار دیده می‌شوند.

برای خرید چری تیگو 5 کارکرده به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

برای خرید چری تیگو 5 کارکرده، به حداقل بودجه‌ای در حدود سیصد میلیون تومان نیاز خواهید داشت. البته در این محدوده گزینه‌های زیادی برای خرید پیش روی شما قرار ندارد و بهتر است تا سطح بودجه خود را افزایش دهید. گزینه‌های موجود در این قسمت هنوز سند آزاد ندارند و برای آزادسازی سند آن‌ها باید چند قسط را پرداخت نمائید.

بازه قیمتی 400 میلیون تومان محدوده‌ای خوب برای خرید تیگو 5 محسوب می‌شود. در این بازه مدل‌های تیگو 5 ساخت سال‌های 1395 و 1396 به چشم می‌خورند که معمولا بدنه‌ای سالم و کارکردی پایین دارند.

تعدد گزینه‌ها با افزایش بودجه به نیم میلیارد تومان بیشتر هم می‌شود. در بازه قیمتی 500 میلیون تومان، قادر به خرید تیگو 5 در مدل‌های ساخت سال 1397 خواهید بود که از چهره جدید و امکانات بیشتری برخوردارند. در نهایت آخرین نمونه‌های چری تیگو 5 نیز در بازه قیمتی 600 میلیون تومان طبقه بندی می‌شوند که ساخت یک یا دوسال اخیر هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد