موضوعات داغ

انفجار بوتاس برای یک شروع مجدد احمقانه

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

دومین برخورد در دورهای ابتدایی گرندپری توسکانا باعث پرچم قرمز شد و تنها 14 خودرو در مسابقه موجلو باقی ماندند.

خودروی ایمنی، بعد از برخورد دور آغازین مسابقه، به پیست آمد و همانجا مسابقه مکس ورشتپن و برنده هفته گذشته گرندپری ایتالیا، مونزا یعنی پیر گسلی به پایان رسید.

اما وقتی پرچم سبز نشان داده شد، والتری بوتاس که پیشتاز بود و توانسته بود دارنده رده اول استارت مسابقه، یعنی لوئیس همیلتون را پشت سر بگذارد در حال گرم کردن لاستیکها بود که در انتهای دسته چندین خودرو با هم برخورد کردند.

در نتیجه این تصادف 4 راننده دیگر نیز از مسابقه خارج شدند، کوین مگنوسن از هاس، نیکولاس لطیفی از ویلیامز، آنتونیو جیوویناتزی از آلفارومئو و کارلوس ساینز از مک‌لارن.

رومن گروژان به سختی خودش را از این تله نجات داد و در رادیوی تیمی بشدت واکنش نشان داد:

این یک حرکت احمقانه بود توسط آنهایی که آن جلو هستند. آنها می‌خواستند ما را بکشند یا چکار کنند؟ لعنت. این بدترین چیزی بود که تا بحال من دیدم.

به دنبال این تیم به بوتاس که بطور مشخص مورد خشم گروژان بود اطلاع داده شد که رانندگان عقب، قبل از اینکه راننده فنلاندی مرسدس پایش را بر روی پدال گاز فشار دهد، خیلی زود شتاب گرفته‌ و مسابقه را شروع کرده‌اند.

این دومین بار بود که مسابقه با پرچم قرمز متوقف شد. از سال 2011 تا به حال این اتفاق رخ نداده بود.

قبل از شروع مجدد مسابقه راننده دیگری هم از دور مسابقه کنار رفت، استبان اکون از رنو. حالا تنها 13 راننده در مسابقه باقی ماند و آلکس آلبون نیز باله جلوی جدیدی را بر روی خودروی ردبول خود نصب کرده بود.

وقتی مسابقه برای بار بعد شروع شد، همیلتون همان کاری را که در ابتدا راننده فنلاندی هم تیمی‌اش با وی در آغاز مسابقه انجام داده بود، را با بوتاس انجام داد و او را با خیلی سریع از او عبور کرد و در نهایت در این گرندپری به پیروزی رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد