موضوعات داغ

اظهار و ترخیص خودروهای دپو شده ممنوع شد و خودروهای مانده متروکه شدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

با اعلام معاون فنی گمرک ایران در پایان وقت روز گذشته ۲۶ شهریورماه، مهلت تعیین تکلیف خودروهای دپو شده گمرک رسما به اتمام رسید و حال اظهار نظر و همچنین ترخیص این کالاها از امروز دوباره ممنوع خواهد بود.

باتوجه به آمار ارائه شده از خودروهای دپو شده در گمرکات کشور، نزدیک به ۱۲ هزار و ۲۶۰ دستگاه خودروی وارداتی طی سال‌ های گذشته به خاک کشور وارد شده اند که با مشکلات ارزی بوجود آمده برای کشور ناشی از بازگشت تحریم های بین المللی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد و همچنین امکان ترخیص خودروهای وارد شده به کشور هم از صاحب آنان سلب شد.

حال پس از 2 سال رایزنی در رابطه با خودروهای دپو شده در گمرکات کشور و فرسایش بی مورد آنان در طول این مدت، هیئت دولت تصمیم گرفت تا طی مصوبه ای یک دوره زمانی برای تعیین تکلیف این این دسته از وسایل نقلیه تعریف شود.

تا به امروز، مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور برای 4 دوره تمدید شد و آخرین فرصت آن برای خردادماه امسال بود که طی مدت 3 ماهه، مالکان وسایل نقلیه وارداتی امکان ترخیص ماشین های خود را از گمرکات سراسر کشور داشتند. حال اعتبار این مصوبه در تاریخ 26 شهریورماه 99 پایان یافته و با ممنوع شدن دوباره ترخیص، خودروهای مانده در گمرک متروکه اعلام شده اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد