موضوعات داغ

آیا فولکس ‌واگن برند بوگاتی را به ریماک فروخته است؟ جابجایی بزرگ!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به معرفی نیسان Z پروتو، هیوندای توسان جدید، و فراری پورتوفینو M، می‌توان گفت طی این هفته خبرهای مهمی در حوزه خودرو منتشر شده‌اند. با این حال، مهم‌ترین خبر این هفته شاید درباره معرفی یک مدل جدید نباشد، بلکه درباره خریداری یک برند توسط شرکت دیگری باشد. ما از کلمه شاید استفاده می‌کنیم چون هنوز خبری به صورت رسمی در این باره منتشر نشده، اما مجله خودرو گزارش می‌دهد گروه فولکس ‌واگن تصمیم گرفته برند بوگاتی را به شرکت خودروسازی ریماک بفروشد.

طبق گفته منابع نزدیک به این موضوع، این معامله هفته گذشته توسط مدیران فولکس ‌واگن تایید شده، اما هیئت نظارتی هنوز مجوز عقد قرارداد را صادر نکرده است. البته بخشی از بوگاتی همچنان در اختیار فولکس‌ واگن قرار خواهد داشت، چون پورشه ۱۵.۵ درصد در شرکت ریماک سهام دارد. علاوه بر این، مجله خودرو گزارش داده طی این معامله با خودروساز کروات، شرکت پورشه سهم بزرگتری در ریماک به دست خواهد آورد.

بوگاتی

ظاهرا، گروه فولکس ‌واگن پس از جدایی فردیناند پیئش از کنگره در سال ۲۰۱۵، دیگر تمایلی به هزینه برای برند ساکن مولشایم ندارد. او در سال ۲۰۱۹ درگذشت و لامبورگینی به احترام او نام اولین مدل الکتریکی خودش را به سیان FKP 37 تغییر داد، که برگرفته از حروف ابتدایی نام پیئش و سال تولدش یعنی ۱۹۳۷ است.

افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در ریماک

مجله خودرو اشاره می‌کند که خانواده پیئش هنوز ۵۰ درصد از سهام گروه فولکس ‌واگن را در اختیار دارند، و تنها راه متقاعد کردن آن‌ها برای فروش بوگاتی این است که پورشه از این معامله سودی ببرد. هدف نهایی برند اشتوتگارتی این است که سهم خود را در ریماک به ۴۹ درصد افزایش دهد. در سال‌های اخیر، شرکت‌های هیوندای/کیا، کونیگزگ، جگوار و مگنا نیز در این شرکت که فقط ۱۱ سال از تاسیسش می‌گذرد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

البته بوگاتی تنها برند زیرنظر گروه فولکس ‌واگن نیست که ممکن است فروخته شود. در این گزارش آمده است که این گروه همچنین در حال بررسی وضعیت برندهای لامبورگینی، سئات، ایتال ‌دیزاین و دوکاتی است. به نظر می‌رسد فولکس ‌واگن تاکنون مذاکراتی با سرمایه‌گذاران بالقوه داشته‌ است، اما همه‌گیری کرونا روند پیشرفت مذاکرات را دچار وقفه کرده است.

بوگاتی قصد دارد تا پایان ماه آینده یک نسخه تک از کانسپت ویژن لمان را به عنوان یک ابرخودرو الکتریکی مخصوص مسابقه رونمایی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد