موضوعات داغ

مزایای کرونا: کرونا از تلف شدن دو روز از عمر شما در ترافیک جلوگیری کرده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دو چیز در دنیا وجود دارد که نیازی به اشاره کردن به آن‌ها نیست - هیوندای توسان جدید ظاهر خیلی جذابی دارد و همه‌گیر شدن کرونا در این روزها اعصاب همه را خورد کرده است. در حالی که شاید برخی با نظر اول ما موافق نباشند، اما از زمانی که این بیماری همه‌گیر در بهمن سال گذشته شروع شده، مورد دوم کاملا مشهود بوده‌ است.

فروش خودروها افت شدیدی داشته و تولید کارخانه‌ها کاهش یافته است، و این امر باعث شده برندهای خودرویی دچار مشکلات مالی زیادی شوند. اما همان‌طور که در ضرب‌المثل‌ها آمده، در ناامیدی بسی امید است. با اعمال محدودیت‌های مسافرتی در بسیاری از نقاط جهان، و اجرای اقدامات موثر برای کار در خانه، زمان گیر افتادن در ترافیک طی دوران بیماری همه‌گیر به شدت کاهش یافته ‌است.

برای بررسی این موضوع، شرکت واناراما پژوهشی را اجرا کرده تا ساعت‌های پشت ترافیک گیر نکردن در شلوغ‌ترین شهرهای دنیا را بررسی کند.

با توجه به این داده‌ها، مسافران در دهلی‌نو، هند از مارس تا جولای ۲۰۲۰ حدودا ۷۹ ساعت از زمان خود را پشت ترافیک تلف نکرده‌اند. این مقدار کمی بیشتر از ۳ شبانه‌روز کامل است. در پاریس فرانسه، زمان ذخیره‌شده ۶۹ ساعت است و پس از آن سائو پائولو برزیل با زمان ذخیره‌شده ۶۳ ساعت قرار دارد.

در ایالات‌متحده و به لطف بیماری همه‌گیر کرونا، کسانی که در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند از مارس تا جولای امسال ۴۳ ساعت از زمان خود را ذخیره کرده‌اند، در حالی که نیویورکی‌ها ۵۸ ساعت از زندگیشان را در ترافیک تلف نکرده‌اند.

این کاهش ترافیک در واقع منجر به کاهش آلودگی هوا هم شده است. اما با توجه به اینکه چندین شهر به حالت عادی بازگشته‌اند، از جمله پاریس که از آوریل تا جولای ترافیک خیابان‌هایش ۲۸ درصد افزایش داشته، احتمالا به زودی دوباره به شرایط گذشته برخواهیم گشت. نمی‌دانیم این اتفاق خوب یا بدی است، اما امیدواریم طی روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده اوضاع برای کره زمین بهتر پیش برود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد