موضوعات داغ

نگاهی به طراحی اولیه K132 ایران خودرو و تفاوت‌های آن با نسخه تولید شده

عکس مطلب اول

مدتی است که عرضه محصول جدید ایران خودرو K132 به تیتر اول رسانه‌های خودرویی کشور تبدیل شده است. این خودرو که بسیاری آن را پژو 301 ایرانیزه تلقی می‌کنند، قرار است تا طی چندماه آتی به دست مشتریان خود برسد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، معرفی ایران خودرو K132 جریان هیجانی مثبتی را در بازار ایجاد کرد که ناشی از ورود یک خودرو جدید به بازار انحصاری و کم تنوع ایران بود. با این وجود هیجان‌های فوران کرده عمر کوتاهی داشتند، چرا که مدتی بعد و با انتشار تصاویر این خودرو حین انجام تست و بررسی در سطح شهر، موجی از انتقادات روانه طراحی ناهمگون ظاهری این خودرو شد.

با این وجود بد نیست نگاهی به طرح‌های اولیه ایران خودرو K132 داشته باشیم. این طرح‌ها یک سدان کوچک و زیبا را به نمایش می‌گذارند که نمای جلویی آن شباهت کم نظیری با محصولات اشکودا و فولکس واگن دارد، همانند شباهتی که سمند با فولکس واگن پاسات هم‌نسل خود داشت.

نمای جانبی طرح ایران خودرو K132 همانند سایر سدان‌های کوچک جزئیات چندانی را به نمایش نمی‌گذارد اما از خطوط تیز و شکسته و اندکی حجم فانتزی در آن استفاده شده است. رینگ‌ها نیز هماهنگی مناسبی با نمای جانبی دارند و می‌توان طرح آن‌ها را شبیه به طرح رینگ‌های هیوندای سوناتا هیبرید دانست.

K132

در نمای عقب طرح ایران خودرو K132، چراغ‌های تیز و به هم پیوسته عقب دیده می‌شوند که ترکیبی از نمای عقب کیا اپتیما و دوج چارجر هستند. نکته قابل توجه در طراحی ایران خودرو K132 این است که در نسخه نهایی حتی سازندگان موفق به حفظ این قسمت نیز نشده‌اند و حاصل نهایی کار شبیه به ترکیبی ناهمگون از محصولات فعلی ایران خودرو شده است. این طرح‌ها توسط کامران غزلی تهیه شده‌اند و بابت اشتراک آن‌ها با خودروبانک، از ایشان تشکر به عمل می‌آوریم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/29
واقعا مقایسش با نسخه تولیدی مثل مقایسه عکس روی بسته بندی با بستنی عروسکیه.. باید اصلاحش کنن و از این افتضاح جلوگیری کنن. وقتی برای اولین بار در ایرانخودرو چنین طرح زیبا و بی نقصی آماده شده چرا باید به این روز بیوفته
1399/6/30
خوب که چی اینکه کپی برداری از کیا اوپتیماست😅😆🤔