موضوعات داغ

تاکید مدیر عامل ایران خودرو بر اصلاح ساختار مالی مهرکام پارس

عکس مطلب اول

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از خطوط تولید شرکت مهرکام پارس، ضمن بررسی وضعیت تولید و چالش های موجود این شرکت،‌ بر خروج هر چه سریع تر از ماده ۱۴۱ قانون تجارت تاکید کرد.

تاکید مقیمی بر سرعت فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌های نماد «خمهر»

فرشاد مقیمی، در نشستی با مدیران ارشد مهرکام پارس، این شرکت را الگوی توسعه‌ای برای سایر شرکت های رقیب دانست و تصریح کرد: ظرفیت های مهرکام پارس، امکان توسعه هر چه بیشتر آن را فراهم کرده است و باید در این زمینه همچنان پیشرو باشد.

وی بر سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه‌ای مهرکام پارس تاکید و خاطرنشان کرد: ضروری است تا بر مبنای راهبردهای مشخصی،‌ در آینده، بازار محصولات این شرکت از نظر تنوع و کیفیت به ویژه در خارج از محدوده ایران خودرو، توسعه قابل توجهی یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر خروج مهرکام پارس از ماده ۱۴۱ قانون تجارت از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها تاکید کرد و خطاب به مدیران این شرکت گفت: ظرف حداکثر دو ماه تمامی تشریفات را انجام و مجمع مربوط را برگزار کنید. اصلاح ساختار مالی نیز در دستور کار قرار گیرد.

مقیمی هدف از راه‌اندازی سایت‌های مهرکام پارس در خراسان و کرمانشاه را کاهش هزینه‌های لجستیک خواند و‌ افزود: برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد تا اهداف پیش بینی شده در موعد مقرر محقق شود.

وی ادامه داد: همکاری با دانش‌بنیان‌ها در اولویت توسعه مهرکام‌پارس قرار گیرد و از توانمندی‌های این بخش بهره‌برداری شود.

مقیمی ضمن اشاره بر تعریف مسیرهای مختلف برای تزریق نقدینگی به مهرکام پارس با هدف رونق و جهش تولید، گفت: ضروری است تا پروژه‌های توسعه‌ای اولویت دار هر چه زودتر کلید بخورد،‌ ایران خودرو نیز از ظرفیت‌های نهفته موجود در این شرکت پشتیبانی خواهد کرد تا امسال جهش تولید را با همدلی و همراهی هم رقم بزنیم.

در این نشست، مدیرعامل مهرکام پارس نیز برنامه‌های توسعه‌ای و مشکلات و موانع موجود را تشریح کرد.

ناصر صمد زاده، کمبود نقدینگی،‌ هزینه بالای تولید با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید و شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت را از جمله مشکلات فعلی مهرکام پارس در سرمایه گذاری پروژه‌های توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۶۱۰ میلیارد تومان فروش داشته ایم که برای امسال دو برابر این عدد را هدف‌گذاری کرده‌ایم و با تحقق آن وارد محدوده زیان‌دهی نخواهیم شد.

وی افزود: در کیفیت محصولات نیز رشد قابل توجهی داشته‌ایم. در سال گذشته امتیاز کیفیت محصولات مهرکام پارس ۹۲.۵ بوده است.

صمدزاده از راه اندازی خط تولید دسته سیم‌های سپر عقب در سایت کرمانشاه خبر داد و گفت: تولید دسته سیم تمامی داشبوردها را در سال آینده در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود:‌ با تمامی مشکلات و موانع توانسته‌ایم تولید را نزدیک به برنامه هدف، جلو ببریم و پیش بینی می‌کنیم بیش از ۹۰ درصد از برنامه های امسال را محقق خواهیم کرد.

مدیرعامل مهرکام پارس،‌ توسعه بازار خدمات پس از فروش را از جمله برنامه های این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: ورود به بازارهای غیرخودرویی را نیز کلید زده ایم و برای توسعه بازار خودرویی برای محصولات خودروسازان دیگر نیز برنامه داریم.

در ادامه این نشست،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به‌همراه قائم مقام اجرایی و همچنین مدیرعامل ساپکو از خطوط تولید مهرکام پارس در بخش تولید سپر، خط رنگ، تزریق سبک و سنگین، تزیینات داخلی شامل داشبورد،‌ کنسول و رودری، صندلی سازی و سیستم تهویه مطبوع خودرو بازدید کردند.

گفتنی است، مهرکام پارس جزو نخستین شرکت های تولیدکننده اقلام تزیینی و تکمیلی خودرو بوده و برای تولید انواع سپر محصولات ایران خودرو،‌ انواع صندلی، داشبورد،‌ کنسول، رودری و سیستم تهویه با ایران خودرو همکاری می کند و علاوه بر تهران، سایت های مهرکام پارس، در دو شهر کرمانشاه و خراسان نیز درحال تامین اقلام مورد نیاز هستند.

درحال حاضر این شرکت با تولید روزانه نزدیک به شش هزار سپر، ۱۲۰۰ عدد صندلی و ۱۲۰ دستگاه سیستم تهویه که قابل افزایش تا ۴۵۰ دستگاه است، بخشی از نیازهای خطوط تولید ایران خودرو را تامین می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد