موضوعات داغ

با پیکاپ فوتون بیگ جنرال آشنا شوید، کپی چینی فورد F-150

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرویی که در حال نگاه کردن به آن هستید یک فورد F-150 رپتور اصلاح‌شده نیست، بلکه در واقع کپی رپتور است که توسط یک شرکت خودروسازی چینی به نام فوتون ساخته شده است.

این خودرو با نام دا جیانگ جون به معنای ژنرال بزرگ در ۲۶ سپتامبر در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی می‌شود و آن‌قدر شبیه F-150 است که شاید شرکت آمریکایی در این زمینه از شرکت چینی فوتون شکایت کند.

طبق گفته فورد، بیگ جنرال از نظر اندازه بیشتر شبیه فورد رنجر است تا F-150 رپتور، اما در طراحی آن قطعا از F-150 رپتور الهام گرفته شده است.

در جلوی این وانت شاهد نشان بزرگ فوتون هستیم، در حالی که چراغ‌های جلو خیلی شبیه F-150 هستند. اگرچه هنوز تصاویر دقیقی از این مدل نداریم، اما حتی کناره‌های آن هم شبیه فورد هستند.

فوتون بیگ جنرال

با این حال، اگرچه یک رپتور اصیل دارای موتور ۳.۵ لیتری توئین توربوشارژ V6 است، فوتون این وانت را با موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر و دو موتور دیزلی ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری عرضه خواهد کرد. جزئیاتی درباره قدرت موتورهای دیزلی اعلام ‌نشده است، اما موتور بنزینی توان ۲۳۸ اسب‌بخار تولید می‌کند.

در کنار این موتورها یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF قرار دارد؛ هنوز مشخص نیست بیگ جنرال دیفرانسیل جلو، عقب یا تمام چرخ محرک است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد