موضوعات داغ

فروش اقساطی، تنها راهکار مفید برای خرید خودروهای وارداتی

عکس مطلب اول

حدود دو سال از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت و اقتصاد کشورمان می‌گذرد و در این مدت نیز دولت ناچار شد تا به واسطه کمبود ارز، واردات اجناس غیر حیاتی نظیر خودرو را متوقف کند.

توقف واردات خودرو که به بهانه کمبود ارز صورت گرفت، از روز اول موافقان و مخالفان بسیاری داشت. نتیجه مستقیم و اولیه توقف واردات خودرو، افزایش لجام گسیخته قیمت خودروهای وارداتی در بازار بود که تحت تاثیر این رویداد، قیمت سایر خودروهای داخلی و مونتاژی نیز افزایش چند برابری پیدا کردند.

مشکل دیگر توقف واردات خودرو، عدم دسترسی مشتریان ایرانی به خودروهای روز دنیا و محروم ماندن آن‌ها از خودروهایی است که در دیگر نقاط جهان بدون دردسر به دست مشتریان می‌رسند.

از سوی دیگر افزایش شدید نرخ ارزهای خارجی در برابر ریال طی سه سال گذشته، بازار خودروهای وارداتی را با افزایش شدید قیمت و رکود ناشی از عدم خریدار مواجه کرده است. در چنین شرایطی قیمت خودروهای وارداتی آن‌قدر افزایش یافته که حتی دهک‌های بالای جامعه نیز تمایلی به خرید خودروهای وارداتی نشان نمی‌دهند.

بی ام و سری 7

برای مثال یک مشتری در آمریکا می‌تواند با پرداخت 25 هزار دلار، یک دستگاه کیا اسپورتیج خریداری کند. در همین حال مشتری ایرانی برای خرید کیا اسپورتیج صفر کیلومتر در نسخه 2018، نیاز به پرداخت مبلغی بیش از دو میلیارد تومان خواهد داشت. این قیمت نجومی ناشی از توقف واردات، نبود نسخه‌های جدید، تورم بازار و افزایش شدید قیمت ارز طی سه سال گذشته ایجاد شده است.

فروش اقساطی، راهکار پیشنهادی

اما در چنین شرایطی راهکار چیست؟ با مشاهده آگهی‌های مربوط به فروش خودروهای وارداتی متوجه این نکته خواهید شد که بسیاری از خودروهای صفر کیلومتر وارداتی بدون مشتری باقی مانده‌اند و ماه‌ها است که فروشندگان تصمیم دارند این خودروها را به فروش برسانند. با این حال افزایش شدید قیمت‌ها و رکود بازار سبب شده تا بسیاری از مشتریان، حتی خریداران متمول نسبت به خرید خودروهای وارداتی شک و تردید داشته باشند.

راهکار قابل اجرا در چنین شرایطی، فروش خودروهای وارداتی به صورت اقساطی است. در این شرایط خودروهای وارداتی با پیش پرداختی کمتر از نصف مبلغ قیمت خودرو به خریدار واگذار می‌شوند و باقی مبلغ خودرو طی اقساط ماهانه از وی دریافت می‌شود. این روش اخیرا توسط شرکت پرشیا خودرو و برای فروش خودروهای مختلف بی ام و به کار گرفته شده است. فروش اقساطی در حال حاضر کارت برنده برای فروش خودروهای وارداتی در این آشفته بازار خودرو است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/1
فروش با اقساط ماهی ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون چه دردی از مردم دوا میکنه کسی که بتونه ماهی انقدر قسط بده نقدی هم میتونه بخره این ماشینارو