موضوعات داغ

گروه صنعتی ماموت از سوی آمریکا تحریم شد؛ نماینده رسمی فولکس زیر ذره‌بین

عکس مطلب اول

در بهار سال 1397 بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسما از توافق هسته‌ای برجام خارج شد و پس از آن نیز تحریم‌هایی که در نتیجه این توافق لغو شده بودند، مرحله به مرحله بازگشتند.

اکثر این تحریم‌ها مربوط به دو حوزه صنعت و اقتصاد کشور می‌شوند که بخشی از تحریم‌های حوزه صنعت، خودروسازی کشور را نشانه گرفته‌اند. تحریم‌های حوزه خودروسازی در کنار تلاطم بازار ارزهای خارجی طی دو سال گذشته، اصلی‌ترین عامل شرایط امروز بازار خودرو محسوب می‌شوند.

با این حال دونالد ترامپ تنها به بازگرداندن تحریم‌ها اکتفا نکرده و در هر نوبت، تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص، شرکت‌ها و نهادهای مختلف کشورمان اعمال می‌کند. در تازه‌ترین دور از تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ایران، 27 نهاد و شخص جدید وارد فهرست تحریم‌های ایالات متحده شده‌اند.

دو مورد از نهادهایی که اخیرا توسط دولت ایالات متحده آمریکا مورد تحریم واقع شده‌اند، گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل هستند. بهانه آمریکا برای تحریم گروه صنعتی ماموت، ارتباط این مجموعه با گروه صنعتی شهید همت بوده است.

لازم به ذکر است که گروه ماموت طی سال‌های گذشته همکاری نزدیکی با خودروساز آلمانی یعنی فولکس واگن داشته است. دیگر زیرمجموعه این شرکت یعنی ماموت دیزل نیز با یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن یعنی اسکانیا مستقیما همکاری می‌کرد.

عرضه خودروهای فولکس واگن به صورت وارداتی و محصولات اسکانیا سری G، R و P از جمله فعالیت‌های ماموت خودرو و ماموت دیزل طی سال‌های گذشته بوده است. ماموت دیزل هم‌اکنون خودروهای سنگین برند سیتراک را به بازار کشورمان عرضه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد