موضوعات داغ

تحلیلی بر علت تاخیر در تمدید قرارداد همیلتون

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

راننده سابق فرمول یک، رالف شوماخر می‌گوید آن چیزی که باعث شده است تا تمدید قرارداد لوئیس همیلتون با مرسدس به تعویق بیفتد احتمالا بحث فروش این تیم و مطالبات این چند سال وی از تیم است.

در خصوص قرارداد لوئیس همیلتون برای سال 2020، کاملا بدیهی بود که او قرارداد جدیدی برای فصل بعد خواهد داشت، زیرا که او 5 بار قهرمان جهان شده بود و با پیکانهای نقره‌ای کاملا در آستانه کسب ششمین قهرمانی قرار داشت.

کسب عنوان قهرمانی در سال جاری باعث می‌شود تا لوئیس همیلتون با رکورد 7 قهرمانی برادر رالف شوماخر، یعنی مایکل شوماخر برابر شود. بنابراین آیا برای اطمینان این راننده بریتانیایی حداقل یک سال دیگر می‌خواهد با مرسدس بماند با توجه به اینکه قوانین و شاسی برای 2021 تقریبا یکسان خواهند بود؟ او قطعا نزدیکترین گزینه برای هشتمین قهرمانی جهان در فرمول یک خواهد بود.

اما با گذشت زمان در فصل 2020 تنها این والتری بوتاس هم تیمی همیلتون بود که برای سال 2021 قرارداد جدیدی را منعقد کرد.

شوماخر در خصوص این تاخیر همیلتون دیدگاهی را ارائه کرده است. او در مصاحبه با شبکه اسکای آلمان گفت:

قرارداد جدید هنوز امضا نشده است. جالب است که ببینیم چه چیزی در انتظار او و مرسدس است. من می‌توانم فقط شرایط را به این شکل ارزیابی کنم. شایعه‌ای مبنی بر فروش مرسدس تا پایان سال آینده وجود دارد. این شایعه بسیار در پدوک قوت گرفته است. مطمئنا چنین شبهاتی عواقبی به دنبال دارد زیرا که باعث عدم تصمیم گیری در خصوص آینده می‌شود.

لوئیس یک شخص مهم و البته بسیار ارزشمند در مرسدس است و طبعا قراردادی می‌خواهد که زمانی بیش از یکسال را داشته باشد.

عدم اطمینان حاکم بر تیم بدون شک دلیل خوبی است در جهت اینکه مذاکرات بین او و تیم طولانی شده و به سرانجام نرسیده است.

توتو وولف، مدیر مرسدس این شایعات را که دایملر به دنبال فروش اکثریت سهام خود به اینئوس هست را بشدت رد می‌کند. همچنین او اعلام کرد که تاخیر در انعقاد قرارداد جدید همیلتون بدلیل آن است که آنها زمان کافی برای خارج کردن قرارداد قبلی نداشته‌اند.

او در جواب سوال شبکه 4 در خصوص زمان عقد قرارداد جدید همیلتون گفت:

باید در این فصل باشد. شما نمی‌توانید فصل جدید را شروع کنید بدون اینکه بدانید آیا راننده شما در کنار تیم هست یا نه.

من به شما اطمینان می‌دهم که مثل گذشته همه چیز ادامه خواهد یافت.

با توجه به فشاری که این فصل وجود دارد ما وقت کافی نداشتیم تا چند روز کامل را در کنار هم سپری کنیم زیرا که نیاز بوده است تا به بازپروری بپردازیم.

ما کاملا آن را رها کرده‌ایم و همانطور که قبلا هم به آن اشاره کرده‌ام باید بنشینیم و قرارداد قبلی را که از سه سال پیش به آن نگاه نکرده‌ایم، از سیستم خارج کنیم و بگوییم خوب ما برای تغییر در آن به چه چیز احتیاج داریم؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد