موضوعات داغ

مسابقه شهری عربستان در تقویم 2021 فرمول یک جای گرفت

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

بنابر گزارشها، به احتمال زیاد عربستان در تقویم 2021 اولین مسابقه فرمول یک خود را برگزار خواهد کرد.

به گزارش سایت ریس فن، شهر جده، دومین شهر بزرگ عربستان سعودی، قرار است یک مسابقه خیابانی فرمول یک برگزار نماید.

روابط فرمول یک با عربستان سعودی در پی امضای قرارداد حمایت مالی بلند مدت با شرکت نفتی این کشور رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

برند آرامکو در حالیکه در مسابقات فرمول یک فصل 2020 حضور داشته است، حق نامگذاری مسابقه مجارستان، جی پی اسپانیا و ایفل، را همچنین امسال بدست آورده است.

این گزارش می‌افزاید که میزبانی گرندپری جده در 2021 پیش از اینکه محل جدید پیست مسابقه بزرگ عربستان که قسمتی از برنامه سرگرمی چند میلیاردی مجموعه کیدیا مشخص شود، طرح ریزی شده بود.

اما با توجه به رویداد همه گیری ویروس کووید 19، ساخت مسیرهای این پیست به تاخیر افتاده و ممکن است برگزاری این رویداد جند سالی دیرتر برگزار شود.

سایت ریس فن اضافه می‌کند که این مسابقه می‌تواند قبل از مسابقه ابوظبی در تقویم جای بگیرد تا زمان بیشتری را برای آماده سازی پیست داشته باشند.

رومن گروژان، راننده تیم هاس در یک برنامه معرفی پیستی در نزدیکی ریاض، پایتخت این کشور حمایت خود را از این رویداد اعلام کرد.

مسئولیت طراحی این پیست به عهده آلکساندر وورتز، راننده سابق فرمول یک گذاشته شده است.

گروژان در مصاحبه با موتور اسپرت گفت:

من با تمام وجود امیدوارم که این پروژه ادامه یابد و آنطور که باید پیشرفت کند.

پیستی که آلکس طراحی کرده واقعا عالی است. او دقیقا از علایق ما مطلع است و می‌داند که چه چیز باب میل ما نیست. او بسیار خوش شانس است که چنین ارتباط نزدیکی با ما دارد و می‌تواند از ما سوال کند.

به عنوان مثال هنگامیکه در شبیه ساز بودیم، پیچی بود که از آن مطمئن نیست، من گفتم در مورد این یکی من نمی‌دانم، او هم گفت که واقعا او هم نمی‌داند که با آن پیچ چه باید کرد، خیلی خوب است که در مورد این مطالب صحبت می‌کنیم و نظرات خود را به اشتراک می‌گذاریم.

بطور کلی این پروژه بسیار بزرگ، فوق العاده زیبا و در مکان فوق العاده‌ای قرار دارد. واقعا امیدوارم این گرندپری برگزار شود.

گروژان مدیر انجمن رانندگان گرندپری است و تاکید کرد که چقدر مهم است اینکه به رانندگان اجازه داده شده است تا نظرات خود را در خصوص طراحی پیست ارائه دهند.

وی گفت:

ما کسانی هستیم که در پیست هستیم، کسانی هستیم که می‌دانیم چه چیزی برای سبقت گرفتن و جذابتر شدن مناسب است.

وقتی به گلف نگاه می‌کنید، به محض ساخت یک زمین جدید، مستقیما به سراغ یک بازیکن گلف می‌روید تا نظر او را جلب کنید. این چیزی نیست که در فرمول یک انجام شده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد