موضوعات داغ

بی وای دی سانگ پلاس به بازار چین عرضه شد؛ طراحی به سبک روح اژدها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی، یعنی شرکت BYD خودروهایی با موتور احتراق داخلی هم می‌سازد که شاسی بلند اندازه متوسط سانگ پلاس جدیدترین آن‌هاست.

بی وای دی سانگ پلاس که هفته گذشته در رویدادی در چنگدو رونمایی شد، طراحی جدید، قدرت فوق‌العاده، و راحتی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد. طبق گفته شرکت سازنده، این شاسی بلند دارای چهار ویژگی است که برای اولین بار در دنیا، یک خودرو به آن‌ها مجهز شده است:

اولین کابین شیب‌دار در خودروهای تولید انبوه دنیا، اولین پنل دیجیتالی تعامل هوشمندانه برای سرنشینان، اولین خودرو با صندلی‌های دارای جای سر شناور یک‌تکه، و اولین خودرویی که به موتور جدید 1.5TI ساخته BYD مجهز شده است.

طراحی ظاهری بی وای دی سانگ پلاس

طول سانگ پلاس ۴۷۰۵ میلیمتر، عرض آن ۱۸۹۰ میلیمتر، ارتفاع آن ۱۶۸۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۶۵ میلیمتر است. این باعث می‌شود سانگ پلاس عریض‌‌ترین شاسی بلند در کلاس خودش باشد، که مزیت اصلی آن تجربه رانندگی راحت است.

تیم طراحی بی وای دی سانگ پلاس از سبک طراحی روح اژدها استفاده کرده‌اند که ظرافت سدان‌ها را با پویایی قدرتمند مدل‌های شاسی بلند ترکیب می‌کند. در جلوپنجره بزرگ این مدل از عناصر زره‌های باستانی چین استفاده شده تا ظاهری ماتریکسی داشته باشد، و دیگر نکات برجسته شامل کاپوت یک‌تکه خیلی عریض، خط جانبی چین‌خورده، و چراغ‌های خطر پرنور اسکای‌لاین به طول ۱۰۱۱ میلیمتر هستند.

بی وای دی سانگ

در کابین، سانگ پلاس از مفهوم طراحی شناور استفاده کرده؛ یک فضای داخلی شیب‌دار که از ترکیب رنگی قهوه‌ای و مشکی و جیر باکیفیت بهره می‌برد. سازنده می‌گوید کابین این مدل بسیار جادار است و صندلی‌های ردیف دوم آن زاویه تکیه‌گاه ۲۸ درجه دارند. گنجایش بار این مدل ۵۷۴ لیتر با وجود تمام صندلی‌ها و یا ۱۴۷۷ لیتر با جمع کردن صندلی‌های عقب است.

موتور جدیدتر و کم‌مصرف‌تر

قدرت از موتور بنزینی ۴ سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری توربو تامین می‌شود که توان ۱۸۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۸ نیوتن متر تولید می‌کند. قدرت و گشتاور نسبت به موتور قبلی تا ۲۰ درصد افزایش یافته، در حالی که مصرف سوخت تا ۱۵ درصد کاهش‌یافته که یکی از دلایل آن استفاده از گیربکس دوکلاچه هفت سرعته جدید این مدل است.

سانگ پلاس به سیستم ارتباطی شبکه هوشمند دی‌لینک ۳ مهجز شده که دارای عملکرد به‌روزرسانی از راه دور، عملکرد کلیدی NFC برای بازکردن خودرو با گوشی‌های هوشمند و عملکرد کنترل از راه دور با برنامه تلفن همراه برای جابجا کردن سانگ پلاس در فضاهای محدود است.

در نهایت، شاسی بلند جدید BYD دارای سیستم کمک راننده دی‌پایلوت با بیش از ۲۰ عملکرد، از جمله کروز کنترل انطباقی و سیستم هشدار خروج از مسیر، سیستم تصویربرداری پانورامایی ۳۶۰ درجه، و یک سیستم تصویربرداری هولوگرافیک برای دیدن زیرخودرو است.

قیمت بی وای دی سانگ پلاس در چین بین ۱۷ هزار تا ۲۱ هزار دلار قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد