موضوعات داغ

تعیین خط فرمول یک روسیه 2020؛ ورشتپن در کنار همیلتون در روز بد بوتاس

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون پس از سانحه‌ای که برای سباستین فتل اتفاق افتاد و بسیار به حذف از رقابت تعیین خط در دور دوم نزدیک بود، توانست نود و ششمین رده اول شروع مسابقه فرمول یک خود را، در گرندپری روسیه بدست آورد.

در دور دوم تعیین خط، سباستین فتل کنترل فراری خود را در خروجی پیچ چهار از دست داد، اصطلاحا از روی یکی از برآمدگیهای سوسیسی عبور کرد و همین باعث چرخش وی شد، پس از چرخش به دیواره پیست برخورد کرد و مجددا با چرخش به داخل پیست برگشت و در میانه ریسینگ لاین متوقف شد.

چارلز لکلرک که پشت سر او قرار داشت، فقط توانست به نحوی خودروی خود را کنترل نماید تا به قهرمان 4 دوره فرمول یک برخورد ننماید و از روی قطعات جدا شده ماشین وی، بخصوص بال جلو که جدا شده بود، عبور کرد. فتل پس از خروج از ماشین به داخل مسیر رفت و بال را برداشت و بر روی قسمت راننده خودرو قرارداد.

این حادثه منجر به نمایش پرچم قرمز در فاصله زمانی 2 دقیقه و 15 ثانیه مانده به انتهای راوند دوم زمان گیری شد، که در نتیجه راننده مرسدس، لوئیس همیلتون که آماده بود تا در بین 10 تیم برتر رده خود را بدست آورد، ناکام ماند و در رده پانزدهم بدون ثبت زمان باقی ماند.

زمانی را که او در دور اول راوند دوم ثبت کرده بود، به دلیل اینکه از محدوده مجاز پیست خارج شد، پاک کردند، در راوند اول زمان گیری نیز این اتفاق رخ داد و بخاطر بریدن پیج 2 زمان او را محسوب نکردند.

همین مسئله همیلتون را تحت فشار قابل توجهی قرار داد زیرا که زمان زیادی برای دور اضافی وجود نداشت و باید قبل از اتمام وقت او وارد دور نهایی می‌شد. این مسئله به او کمکی نمی‌کرد با توجه به اینکه به هنگام بازگشت به پیست در دور نهایی او آخرین ماشین در خط پیت بود.

زمان رفته رفته به انتها می‌رسید، همیلتون لاستیک سافت را در مقابل بوتاس و مکس که از لاستیک مدیوم برای شروع انتخاب کرده‌اند، استفاده کرد. او زمانی از خط استارت برای ثبت زمان عبور کرد که تنها 25/1 ثانیه از وقت باقی مانده بود.

در خلال مسیر، همیلتون در هر دو بخش اول و دوم به میزان قابل توجهی زمان خوبی بدست آورد اما برای بخش نهایی و غلبه بر جایگاه اول دنیل ریکاردو این تلاش کافی نبود و به رده چهارم اکتفا کرد.

راوند سوم تعیین خط شروع شد، همیلتون از نظر ذهنی بهبود پیدا کرد و با ثبت زمان 1:31:304 در رده اول جای گرفت در حالیکه 563/0 ثانیه از مکس ورشتپن با ردبول جلوتر بود کسی که در دور نهایی رده دوم را از دستان والتری بوتاس که پیشتاز خودروها در شروع راوند سوم بود بیرون کشید.

راننده فنلاندی مجبور است فردا در رده سوم مسابقه را آغاز کند، زمان او 652/0 ثانیه کندتر از هم تیمی‌اش بود. و سرجیو پرز از ریسینگ پوینت در رده جهارم جای گرفت و پس از او دنیل ریکاردو از رنو و کارلوس ساینز از مک‌لارن جای گرفتند.

نتایج کامل تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه 2020

جدول رده بندی زمانی

جدول رده بندی زمانی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد