موضوعات داغ

نگاهی به قیمت رنو پریمیوم در بازار، فرانسوی شیک پوش + جدول قیمت مهرماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دوران پسابرجام، دورانی پربرکت برای خودروسازان ایرانی بود هرکدام از شرکت‌های فعال در زمینه خودروهای سبک و سنگین از نعمت همکاری با شرکای بین‌المللی بهره‌مند شدند. طی این دوره خودروهای سنگین گوناگون از برندهای مختلف رنو، ایویکو، ولوو، اسکانیا و بنز به بازار کشورمان سرازیر شدند و به رانندگان ایرانی فرصت بهره‌مندی از خودروهایی باکیفیت و ایمن را اعطا کردند.

یکی از این محصولات، کشنده رنو پریمیوم است که توسط شرکت آریا دیزل به بازار کشورمان عرضه می‌شد. این کشنده در چند مدل از جمله رنو پریمیوم 440 و رنو پریمیوم 460 بدست مشتریان رسید و زمینه ساز توسعه محصولات تجاری رنو در ایران شد. چند سال بعد نیز رنو سری T توسط شرکت آریا دیزل به بازار ایران معرفی شد که از شهرت فوق‌العاده‌ای در بین رانندگان ایرانی برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه: ملاقات با کامیون رنو سری T در ایران؛ کامیون سال 2014 اروپا

تولید کشنده‌های رنو پریمیوم به عنوان محصولی جایگزین برای رنو سری R از سال 1993 آغاز شد و تا سال 2013 ادامه یافت. در این سال کشنده‌های رنو سری T‌ جایگزین سری پریمیوم شدند. به واسطه همکاری‌های نزدیک ولوو و رنو تراکس، کشنده رنو پریمیوم را باید نسخه فرانسوی ولوو FM قلمداد کنیم.

رنو سری R

رنو پریمیوم با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها به بازار عرضه شد که اکثر آن‌ها توسط شرکت مادر رنو تراکس یعنی ولوو تامین می‌شوند. برای مثال رنو پریمیوم 440 یک پیشرانه 11 لیتری شش سیلندر دارد که حداکثر 440 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. استاندارد آلایندگی محصولات سری رنو پریمیوم یورو 3 یا یورو 4 است. نمونه‌های تولید داخل معمولا از نوع رنو پریمیوم 440 و نمونه‌های وارداتی از نوع رنو پریمیوم 460 هستند.

گیربکس ZF‌ ساخت آلمان با ترکیب 16 دنده جلو و 2 دنده عقب، وظیفه انتقال قدرت به محور محرک را برعهده دارد. رنو پریمیوم در ایران تنها در نسخه تک محور موجود است. مجموع بار وارده بر دو محور عقب و جلو رنو پریمیوم حدود 21 تن است، وزن خالص کشنده 6560 کیلوگرم، مجموع وزن ناخالص 19 تن و وزن مجموع ترکیبی رنو پریمیوم 44 تن برآورد می‌شود.

رنگ‌های شاد و امکانات رنگارنگ

رنو پریمیوم در دو نسخه سقف بلند و سقف معمولی در بازار کشورمان موجود است که نسخه‌های سقف بلند از اقبال بیشتری در بین خریداران برخوردارند. قسمت خواب با دوتخت، سسیتم تهویه مطبوع، بخاری درجا، جک بالابر ده تنی، پخش صوت CDهمراه با رادیو و کنترل پشت فرمان ،پروژکتور، مبدل 24 ولت به 12 ولت جهت ادوات برقی، قفل مرکزی همراه با کنترل از راه دور، آفتابگیر بیرون شیشه جلو ، سقف بازشو شیشه ای برقی ،شیشه برقی ،بوق بادی، چراغ خواب، کپسول آتش خاموش کن، صندلی راننده با کمک های بادی، صندلی کمک راننده قابل تنظیم، کروز کنترل و تاخوگراف، آیینه های برقی،آ ینه گرمکن، ریتاردر دستی و اتوماتیک ،بادگیر سقفی، جانبی و روباکی از جمله تجهیزات استاندارد رنو پریمیوم هستند.

کابین رنو پریمیوم 460

راننده در هنگام سفارش رنو پریمیوم می‌توانست با پرداخت هزینه بیشتر کشنده خود را مجهز به گیربکس اتوماتیک کند یا با رنگ‌های سفارشی تحویل بگیرد. رنگ‌های استاندارد قابل تحویل رنو پریمیوم، سفید، زرد، نارنجی، قرمز و آبی بودند.

برای خرید رنو پریمیوم به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

باورش سخت است اما رنو پریمیوم 460 در سال 1393 با قیمت 459 میلیون تومان قابل خریداری بود. امروزه چنین قیمت‌هایی برای خریداران خودروهای سنگین به رویا تبدیل شده‌اند و حتی خرید خودرو سنگین با قیمت یک میلیارد تومان نیز چندان امکان پذیر نیست. در جدول زیر نگاهی به قیمت رنو پریمیوم در بازار آزاد داشته‌ایم که شما را به بررسی آن دعوت می‌کنیم:

مدلسال ساختکارکردقیمت
4401393800 هزار کیلومتر۲٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
4601390500 هزار کیلومتر۲٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
4601392780 هزار کیلومتر۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
4601387یک میلیون و 300 هزار کیلومتر۱٫۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
4401389700 هزار کیلومتر۱٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد