موضوعات داغ

بوگاتی ویرون مقابل SSC تواتارا در رقابت درگ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سال هاست که کارخانه‌ خودروسازی شلبی از مدل Tuatara پرده برداشته، اما تاکنون شاهد رقابت درست و حسابی این خودرو با صاحب نامان صنعت خودروسازی جهان نبودیم، البته تا به امروز که چنین چیزی محقق شده و شاهد صف آرایی SSC تواتارا در مقابل یکی از سریع ترین و قوی ترین خودروهای موجود جهان، یعنی بوگاتی ویرون هستیم.

دو سال پیش اولین نسخه Tuatara تحویل مشتری داده شد، درحالی‌ که نسخه‌ اصلی در سال 2011 معرفی شد ولی تا سال 2013 هیچ نسخه ای از آن به حرکت درنیامد تا زمانی که در سال 2013 با تولید اولین نسخه، دلگرمی جدیدی به طرفداران و دلهره ای به رقبا داد.

برنامه ها آنگونه که انتظار می‌ رفت پیش نرفت و تولید این خودرو متوقف شد تا اینکه تمامی جوانب طراحی و تولید این ابرخودرو به نحو احسن به نتیجه رسیده و سپس به تولید برسد تا به مشتریان وفادار این شرکت تحویل داده شود. حال پس از گذشت تقریبا 9 سال از اولین رونمایی، شاهد غرش موتور 8 سیلندر شلبی در زیر بدنه Tuatara هستیم که عملکرد شگفت انگیزی هم داشته است.

جرالد شلبی در مقابل بوگاتی

کارخانه‌ تولید کننده Tuatara که قبل ها نیز با تولید مدل Ultimate Aero و ثبت رکورد گینس سریع ‌ترین خودروی شهری با ثبت سرعت 412 کیلومتر در ساعت معروف شده بود ، با نام تجاری SSC شناخته می‌ شود که مخفف Shelby Super Cars است. اما عجله نکنید، شلبی مد نظر هیچ ارتباطی به کارول شلبی افسانه ای ندارد، بلکه منظور آن جراد شلبی‌ بنیانگذار کارخانه SSC خواهد بود.

اکنون این خودرو در برابر بوگاتی ویرون قرار گرفته است تا عیار خود را به نمایش بگذارد. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 5.9 لیتری هشت سیلندر قرار دارد که با دو عدد توربو ادغام شده تا در زمان مورد نیاز و با بنزین اکتان 91، توان قابل ملاحظه 1350 اسب بخار و در صورت استفاده از سوخت E85 (سوخت طبیعی ترکیبی از 85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین ) توان تولید قدرت خوفناک 1750 اسب بخار را داشته باشد که از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب منتقل می‌ شود.

خروجی قدرت فوق العاده بالا و همچنین وزن بسیار پایین 1247 کیلوگرمی این خودرو به خاطر بدنه یکپارچه‌ فیبر کربنی، باعث شده تا کابوسی برای هیولای 16 سیلندر بوگاتی خلق شود و آن را با یک چالش جدی مواجه کند، اما آیا این خودرو توانایی شکست دادن ابرخودروی بوگاتی ویرون را دارد؟ نتیجه این رقابت را در فیلم زیر می توانید ببینید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد