موضوعات داغ

هزینه‌های آشکار و پنهان استفاده از خودروهای برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی صحبت از صرفه جویی در هزینه های مربوط به استفاده از خودروهای برقی می‌شود معمولا ذهن ما به سمت صرفه جویی ناشی از عدم مراجعه به پمپ بنزین می‌رود. اما طبق داده های جدید وب سایت آمریکایی کانسومر ریپورت این صرفه جویی در زمینه های دیگری هم اعمال می‌شود.

طبق تجزیه و تحلیل این گروه، استفاده از خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای بنزینی، در 50 درصد از هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو صرفه جویی می‌کند.

کانسومر ریپورت، این اطلاعات را براساس بررسی دقیق خودروهای سال 2019 و 2020 که سالانه با نظر سنجی از مالکان خودروهای جدید انجام می‌شود، به دست آورده است.

بررسی هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای مختلف

یافته ها نشان می‌دهد که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای کاملا برقی، 0.03 دلار آمریکا در هر مایل است. خودروهای پلاگین هیبرید هم مشابه این خودروها عمل می‌کنند ولی وسایل نقلیه ی بنزینی یا دیزلی هزینه ای حدود دو برابر این مقدار را دارند. (حدودا 0.06 دلار آمریکا.)

این داده ها نتیجه ی بخشی از یک مطالعه ی گسترده در زمینه ی مقایسه ی هزینه های مربوط به خودروی های پلاگین با خودروهای درون سوز است که توسط سایت کانسومر ریپورت در حال بررسی است.

گیب شنهار، مدیر مرکز تست اتومبیل کانسومر ریپورت می گوید: اتومبیل های برقی به اندازه خودروهای احتراقی نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند. به بیان دیگر، با اینکه هزینه ی تعمیر خودروهای برقی بالاتر از دیگر خودروها است ولی به علت کم بودن خرابی ها، بسیار مقرون به صرفه هستند.

اتومبیل های برقی علاوه بر نگهداری آسان‌تر و ارزان، دارای شتاب بالاتری نسبت به وسایل نقلیه درون‌سوز هستند و آلاینده ی کمتری را به هوا وارد می‌کنند.

هزینه نگهداری اندک، قیمت خرید گران

اگرچه هزینه های نگهداری آن ها ارزان‌تر است اما قیمت خرید آن همچنان بالا است. نیوزیلند برای نخستین خودروی تمام برقی خود، قیمت تقریبی 50,000 دلار را در نظر گرفته است.

در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو الکتریکی بازار نیوزیلند، ام جی ZS الکتریکی است که قیمت آن از 55990 دلار نیوزیلند (حدود یک میلیارد تومان) آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد