موضوعات داغ

کانسپت سدان الکتریکی پولستار پرسپت وارد فاز تولید خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای کانسپت قرار بود سبک طراحی در حال پیشرفت یک خودروساز را به نمایش بگذارند تا توسط آن‌ها در نمایشگاه‌های خودرو خودنمایی کنند. طی چند سال گذشته، برخی از طراحی‌هایی که در نمایشگاه‌ها شاهد آن‌ها بودیم در یک شاسی بلند یا سدان لوکس ظاهر شدند، اما معمولا پس از مدتی دیگر خبری از این خودروهای کانسپت در فاز تولید نیست. به نظر می‌آمد سرنوشت پولستار پرسپت هم اینگونه باشد. اما حالا به نظر می‌رسد قرار است نسخه تولیدی این خودرو مفهومی الکتریکی خیره‌کننده ساخته شود.

توماس اینگنلاث مدیرعامل این شرکت که قبلا طراح ارشد ولوو بوده، در این باره گفته است:

مردم خواستار این مدل بودند، بنابراین تصمیم گرفتیم آن را بسازیم. مشتریان خواستار تغییر در این صنعت هستند، نه فقط رویاپردازی.

تمرکز اصلی در طراحی کانسپت پرسپت روی مسائل محیط زیستی است، که پولستار می‌خواهد وارد خط تولید خودش کند. به نظر می‌رسد این مدل تولیدی هم قرار است این مسیر را ادامه دهد، که شامل ترکیبی از مواد پایدار مختلف برای کابین است.

پرسپت

پرسپت همچنین ویترینی برای فناوری‌های مختلف است، از جمله یک سنسور لیدار حالت جامد بالای شیشه جلوی اتومبیل برای امکانات کمک راننده که پولستار به جای تلاش برای پنهان کردن از رانندگان، آن‌ها را برجسته کرده ‌است. روی ستون C یک نوار LED قرار گرفته که وضعیت شارژ خودرو را نشان می‌دهد، و روی دوربین و سنسورهای خودرو برچسب زده شده است. هنوز مشخص نیست در مدل تولیدی شاهد چه مقدار از این امکانات باشیم.

در حالی که جزئیاتی درباره زمان‌ عرضه، قیمت، مسافت قابل طی کردن و ظرفیت باتری منتشر نشده، پولستار گفته این مدل در یک کارخانه جدید تولید خواهد شد. این کارخانه در چین قرار دارد که بازار داخلی این شرکت است و اصلا آلودگی کربنی تولید نمی‌کند. اینگنلاث همچنین گفته ایالات متحده یکی از بازارهای هدف اصلی برای این مدل است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد