موضوعات داغ

گسلی در رویای داشتن رقابت در حد موتو‌جی‌پی

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

پیر گسلی با توجه به اینکه موتو‌جی‌پی در این فصل 6 برنده متفاوت را به خود دیده است، می‌گوید کاش فرمول 1 هم در این سطح مانند موتو‌جی‌پی رقابتی شگفت انگیز داشت

گسلی اولین پیروزی خود را در گرندپری ایتالیا، امسال بدست آورد و تبدیل به چهارمین برنده متفاوت فصل 2020 شد.

هرچند پیروزی او بسیار اتفاقی بود.

از زمان رایکونن در سال 2013 این اولین بار بود که راننده‌ای بجز راننده مرسدس، فراری و ردبول بر روی سکوی اول ایستاد.

گسلی آرزو می‌کند که بیشتر اوقات نیمی از فرمول یک اینگونه می‌شد.

فابیو کوارتارارو، با اشاره به مسابقات این فصل موتوجی‌پی که در آن 6 موتور سوار از سازنده‌های متفاوت برنده این رقابتها شده‌اند، می‌گوید اگر این به نتیجه عادی مسابقات فرمول یک تبدیل شود، بسیار جذاب خواهد بود. او به سایت موتور اسپرت ویک گفت که او چندین پول پوزیشن بدست آورده است و در چند مسابقه نیز برنده شده است. بنابراین به نظر او، اگر چنین چیزی را در فرمول یک ببینیم بسیار جذاب خواهد بود.

پیر گسلی - گرنپری مونزا 2020
فرمول یک در سال 2022 مجموعه‌ای از مقررات جدید را با هدف انجام همین کار معرفی می‌کند.

برای آینده، محدودیتهایی برای سیتم آیرودینامیک و همجنین بودجه تیمها در این ورزش در نظر گرفته شده است تا تیمها و خودروها در مسابقه شرایط نزدیک بهمی را پیدا نمایند.

با توجه به این مقررات، گسلی انتظار دارد این تغییرات در نهایت فقط برای 2022 نباشد. او در پاسخ به این سوال که آیا آلفاتائوری می‌تواند با این قوانین وفق پیدا کند، گفت:

من فکر می‌کنم که نباید دانش تیمهای بالایی را که در این چند سال توسعه هم پیدا کرده است و بر اساس آن امکاناتی را برایشان فراهم ساخته، دست کم بگیریم، آنها در واقع همه اینها را در اختیار دارند.

همانطور که می‌دانید این بک پروژه کوتاه مدت نیست. این یکی طولانی‌تر است. بنابراین بله، من نسبت به آن کاملا خوشبین هستم و فکر می‌کنم تیم نسبت به سایرین قویتر خواهد شد.

تا کجا؟ فکر می‌کنم برای جواب خیلی زود است. اما من تعجب خواهم کرد اگر از 2022 شاهد باشیم تیمهای برتر با تیمهای میانه جدول در یک سطح قرار بگیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد