موضوعات داغ

سریع‌ترین تست تصادف دنیا بین خودرویی با سرعت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت و یک اتوبوس + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه تست تصادف یک خودرو را انجام می‌دهد، آن را با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت به یک مانع می‌کوبد. اما چه می‌شود اگر این سرعت را سه برابر کنیم تا ببینیم در یک تصادف با سرعت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت چه اتفاقی می‌افتد؟

این ویدئو به زبان انگلیسی نیست، اما تصاویرش کاملا گویای همه‌ چیز هستند. البته با روشن کردن مترجم خودکار یوتیوب می‌توانید محتوای ویدئو را بهتر درک کنید.

این کلیپ با نگاه مفصلی به تأثیر سرعت زیاد روی افزایش مسافت ترمزگیری شروع می‌شود. همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، هرچه سریع‌تر حرکت کنید، به مسافت بیشتری برای متوقف شدن نیاز دارید.

آزمایش تصادف مهم‌ترین نکته در این ویدئو است و آماده‌سازی برای این تست در حدود دقیقه ۱۸ ویدئو آغاز می‌شود. این تیم برای انجام این تست، از نسل دوم اوپل امگا استفاده می‌کنند. برای انجام این کار به صورت ایمن، این خودرو یک سیستم کنترل از راه دور دارد، بنابراین قرار نیست در این تصادف هیچکس آسیبی ببیند.

در این باند فرودگاه طولانی، یک رادار قبل از برخورد خودرو با اتوبوس شهری، سرعت آن را ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد. یک پهپاد و چند دوربین، این آشوب را از چندین زاویه به تصویر می‌کشند.

آسیب وارد شده به اوپل خیلی شدید است. جلوی خودرو خرد و صاف شده است. درب سرنشینان عقب قابل تشخیص نیست، اما درهای جلو کاملا له شده‌اند. صندوق عقب تنها بخشی است که هنوز قابل ‌تشخیص است.

با توجه به چیزی که در ویدئو می‌بینیم اصلا امکان ندارد پس از چنین تصادفی، کسی حتی در صندلی عقب این اوپل زنده بماند.

اوضاع برای اتوبوس چندان بهتر نیست. این برخورد، تمام صفحات شیشه‌ای اتوبوس از جمله شیشه جلو را خرد می‌کند. مانکن‌های داخل اتوبوس در همه جای آن پخش شده‌اند. یکی از آن‌ها از سقف آویزان است. این واقعا صحنه وحشتناکی است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/14
چقد خفن بود
1400/11/30
ماشین های ايران هم اینجوریند اما تو سرعت ۶۰تا مثال:پراید،۴۰۵و....‌