موضوعات داغ

مارتین براندل: تامین کننده جدید موتور برای 2022 نشدنی است

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مارتین براندل معتقد است که تغییر قوانین فرمول 1 باعث خواهد شد که ردبول نتواند یک تامین کننده موتور جدید برای سال 2022 را به این ورزش جذب نماید.

ردبول به دنیال اعلام هوندا مبنی بر ترک فرمول یک در انتهای سال 2021 در راستای بخشی از ابتکارات محیطی هوندا، نیازمند یک تامین کننده واحد قدرت برای ماشینهایش است.

با توجه به شرایط موجود، فقط سه سازنده موتور باقی می‌مانند، مرسدس، فراری و رنو.

روشن است که امکان پیوستن تنها یکی از این سازندگان به تیم ردبول برای تامین واحد قدرت، وجود دارد زیرا مرسدس رقیب مستقیم آنهاست و فراری دچار بحران است و تا قبل از 2018 تنها با رنو رابطه داشتند که به جدایی رسید.

براندل یک از مفسران اسکای اسپرت فکر می‌کند ردبول کار سختی خواهد داشت که با توجه به وضع مقررات جدید که برای 2026 برنامه ریزی شده است، نام تازه‌ای را متقاعد کند تا برای 5 فصل قبل از تغییرات با آنها همکاری نماید. او به اسکای اسپرت اف وان گفت:

من می‌دانم که فرمول یک در حال کار بر روی موتور جدید 2026 است و اهمیت این موضوع گام بزرگی است که با این تغییرات رو به جلو برداشته می‌شود.

شما نمی‌توانید تصور کنید که هیچ سازنده‌ای بخواهد هم اکنون با یک موتور فوق العاده گرانقیمت هایبرید به فرمول یک بپیوندد. این سبک تجارت اصلا به آینده ارتباطی ندارد.

هیچ سازنده جدیدی نمی‌تواند با یکی از هایبریدهای V6 ظهور نماید و رویای تجربه همسویی سه بخش موجود را داشته باشد بخصوص وقتی می‌داند که در سال 2026 موتور جدیدی نیاز است.

از نقطه نظر تامین واحد قدرت چندان زمان زیادی نیست شما دو یا سه سال زمان نیاز دارید تا برای آن آماده شوید.

مارتین براندل
بنابراین بنابر گفته براندل، ردبول باید به دنبال تامین موتور از یکی از رقبای خود باشد و فکر می‌کند آنها مجبور هستند که اجازه دهند گذشته‌ها بگذرند و با رنو کنار بیایند.

این راننده سابق فرمول یک گفت:

حالا این سوال مطرح است که کدام یک از این 3 تولید کننده موجود برای سال 2022 می‌تواند پاور یونیتهای بیشتری را در اختیار ردبول قرار دهد.

از طرفی این برای همگان کاملا روشن است چرایی اینکه سال دیگر این اتفاق برای ردبول رخ ندهد خوب است.

شما تنها پاور یونیتهای بیشتر برای مشتری تولید نخواهید کرد، شما نیاز دارید که تمامی منابع نوسازی شوند و در پیست در جریان قرار بگیرند. این نفرات زیادی را می‌طلبد.

من اطلاع کاملی از نحوه کار مرسدس ندارم. به فراری برمی‌گردند یا رنو؟ ممکن است برای رنو خوب باشد زیرا آنها آخر این فصل مک‌لارن را از دست خواهند داد. بنابراین آنها در این مسابقات تنها خواهند ماند اما آخرین بار بین آنها اتفاقات زیادی رخ داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد