موضوعات داغ

نیاز ردبول به یک طرح بسیار خوب برای حفظ مکس ورشتپن

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

خروج هوندا از فرمول یک بدین معنی است که مکس ورشتپن ممکن است وسوسه شود تا ردبول را کنار بگذارد و برای تحقق به رویای قهرمانی به دنبال انتقال به مرسدس باشد.

این نظریه توسط تام کرونل، راننده هلندی مطرح شده است، او معقد است که تمرکز ورشتپن تنها بر روی یافتن یک مجموعه مناسب است که بهترین شانس را برای تصاحب عنوان قهرمانی در اختیار او می‌گذارد.

پس از انتشار اخبار مربوط به خروج هوندا از فرمول یک در انتهای سال آینده، به دلیل در اولویت قرار گرفتن ابتکارات زیست محیطی برای هوندا، ضربه بزرگی به تیم ردبول وارد شد.

این کار باعث شد تا ردبول و آلفاتائوری به دنبال یک تامین کننده موتور برای سال 2022 باشند در شرایطی که تنها سه سازنده موتور در فرمول یک وجود دارد. مرسدس و فراری که ممکن است که خواستار کمک مستقیم به رقیب نباشند و رنو. بدون شک واضحترین انتخاب رنو است اما آنها و ردبول قبل از جدایی در انتهای سال 2018، روابط خوشایندی نداشتند.

کرونل 48 ساله پیشکسوت که سابقه حضور در بیش از 1000 مسابقه را با ماشینهای تورینگ و اسپرت دارد، معتقد است که ردبول برای حفظ ورشتپن به هنگام ورود مقررات جدید به فرمول یک در 2022 باید قاطعانه عمل کند. کرونل به موتوراسپرت هلند گفت:

این بسیار ساده است، اگر ردبول خواهان حفظ مکس هست، باید یک طرح جدی و عالی ارائه کند.

مکس همیشه به سمت بهترین مجموعه حرکت خواهد کرد، مجموعه‌ای که توانایی رساندن او به قهرمانی جهان را داشته باشد. این تنها مسئله‌ای است که او بر روی آن متمرکز است.

این تمرکز به هیچ عنوان به کسب درآمد یا مراقبت از نام تنها یک شخص نیست. نه، تمرکز ورشتپن تنها بر روی یک چیز معطوف شده است، قهرمانی جهان.

مکس ورشتپن
در صورتیکه وی تصمیم بگیرد تا از ردبول جدا شود، روشن است که تنها تیمی که می‌تواند او را به این هدف برساند مرسدس خواهد بود. در عین حال اگر قهرمان فعلی جهان تصمیم بگیرد که در این تیم بماند، احتمال حضور این راننده هلندی در کنار لوئیس همیلتون افزایش خواهد یافت. کرونل اضافه کرد:

در حال حاضر آنها(ردبول) بهترین مجموعه را در اختیار ندارند و ساخت یک پکیج جدید با پاوریونیت جدید نیز زمان بر خواهد بود. همه ما می‌دانیم در حال حاضر بهترین پکیج چیست.

آیا او می‌تواند به مرسدس برود؟ این به من بستگی ندارد. آنچه که من می‌دانم این هست که مکس یکی از دو راننده تاپ فرمول یک است.

همه می‌دانند که اکنون فقط دو نفر توانایی رسیدن به قهرمانی جهان را دارند، همیلتون و مکس. بنابراین به عنوان مدیر یک تیم جرات دارید آنها را در کنار هم قرار دهید؟

در خصوص وضعیت موتور ردبول، کرونل فکر می‌کند که ممکن است لازم باشد آنها گذشته را با رنو فراموش کنند. او در اینباره گفت:

مرسدس به هیچ عنوان به ردبول نیاز ندارد، زیرا در حال حاضر آنها یک تیم برنده دارند. رنو به تنهایی در مسابقات به پیروزی نرسیده است، لذا آنها برای پیروزی به تیم دیگری نیازمند هستند. اتحاد دوباره با رنو کاملا روشن است. فکر می‌کنم (سیریل) ابیتبول خواهد خندید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد