موضوعات داغ

اکون: تغییرات جوی، مثل اضافه شدن مزه به گرندپری ایفل است

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

هوای بسیار مرطوب و سرد بر اساس پیش بینی هواشناسی، در گرندپری این آخر هفته، ایفل، باعث شد تا استبان اکون بگوید که گویی مزه تندی به مسابقه افزوده شده است

فرمول یک این آخر هفته بعد از 7 سال به نوربرگرینگ باز می‌گردد و خبرها حاکی از شرایط بارانی است.

پیش بینی هواشناسی برای این مسابقه، باران، باران و باران بیشتر است و جمعه بیشترین دما به 13 درجه خواهد رسید و شنبه دما به 10درجه و یکشنبه به 8 درجه کاهش خواهد یافت.

شرایط سختی برای رانندگان خواهد بود زیرا نه تنها سطح پیست لغزنده خواهد بود، بلکه آنها تلاش زیادی برای گرم نگهداشتن لاستیکها خواهند کرد.

اکون معتقد است که بسیار تند خواهد بود. او گفت:

من فکر می‌کنم کاملا تند باشد. در وحله اول دما 8 درجه است یا چیزی در آن حدود. من دوستان کمی دارم که در مسابقات 24 ساعته نوربرگرینگ مسابقه داده‌اند و اصلا شرایط خوب به نظر نمی‌رسد.

وقتی ما به آنجا برویم هوا حتی سردتر هم هست، بنابراین بدیهی است که رساندن لاستیکها به دمای مناسب کار بسیار دشواری است، همچنین تنظیم ماشین و هر آن چیزی که ممکن است با کمی باران و یا موارد سخت دیگر برای هر کسی در شمال اروپا اتفاق بیفتد، دشوار خواهد بود.

با این حال او فکر می‌کند که شرایط برای رنو RS20 مناسب باشد، زیرا تیم در فصل سرما در بارسلونا یک پیش فصل قوی داشت. وی در این خصوص افزود:

اما ما می‌دانیم که در باران توانایی و عملکرد خوبی داریم.

این خودرو در جریان تستهای پیش فصل زمستان در بارسلونا، در شرایط بارانی کاملا قدرتمند بوده است. من در اتریش هم در باران پنجم شدم، بنابراین اگر باران ببارد، ما از فرم مناسبی برخوردار خواهیم بود.

استبان اکون
این راننده فرانسوی نسبت به نتایج چند مسابقه اخیر رنو با توجه به اینکه تیم در هر 4 مسابقه آخر امتیاز گرفته و سه تای آن دو رقمی بوده است، دلگرم شده است.

دو تا از این نتایج مقام چهارمی برای دنیل ریکاردو بود.

اکون اضافه کرد:

من بطور کلی فکر می‌کنم که هدف این است که بتوانیم جای ثابتی داشته باشیم. در حال حاضر ما از مسابقه گذشته فهمیدیم که ماشین را چگونه تنظیم نمائیم و کجا می‌توانیم پیشرفت کنیم. ما همچنین چند به روز رسانی کوچک داشتیم که به پبشرفت ما کمک کرد.

فکر می‌کنم اگر ما به بوداپست یا بارسلونا برگردیم، نمی‌گویم پنجم می‌شویم اما فکر می‌کنم که همه چیز بسادگی متفاوت رقم خواهد خورد.

با شناختی که از ماشین هم اکنون بدست آورده‌ایم، عملکرد بیشتر و بهتری را می‌توان از ماشین استخراج کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد