موضوعات داغ

نبرد آفرودی شاسی بلندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رقابت آئودی Q7 و آئودی Q8، مرسدس GLE، بی ‌ام ‌و X5 و بی ام و X6، ولوو XC90، لکسوس RX و رنجروور اسپرت در یک آزمون آفرودی

پیدا کردن یک برنده بین خودروهای دارای سیستم رانندگی تمام چرخ محرک کار خیلی سختی است، چون عوامل دیگری مثل موتور، تایرها، وزن و حتی راننده به اندازه فناوری‌ای که قدرت را به هر دو محور منتقل می‌کند، در برتری این خودروها نسبت به یکدیگر اهمیت دارند.

با این حال، کانال یوتیوبی SUV Battle موفق شد همه این رقبا را کنار هم قرار دهد و آن‌ها را در یک سراشیبی تند به جان یکدیگر بیندازد.

مدل‌های شاسی بلند زیر در این رقابت بین خودروهای دارای سیستم رانندگی تمام چرخ محرک حضور داشتند: آئودی Q8 مدل ۲۰۲۰، مرسدس GLE مدل ۲۰۱۹، بی ‌ام ‌و X5 مدل ۲۰۱۹، بی ‌ام ‌و X6 مدل ۲۰۱۹، ولوو XC90 مدل ۲۰۱۹، لکسوس RX 350 مدل ۲۰۱۹، رنجروور اسپرت ۲۰۱۹ و آئودی Q7 مدل ۲۰۱۸ و یک جیپ گرند چروکی ۲۰۱۹.

آمریکایی پیشرو و اروپایی‌های پسرو

هر کدام از این شاسی بلند‌ها چندین بار مجبور شدند برای بالا رفتن از این مسیر تلاش کنند، به جز جیپ گرند چروکی، اما این اصلا اشکالی ندارد چون این جیپ رقیب مستقیمی برای همه مدل‌های دیگر در این رقابت نیست.

در پایان، آن‌ها متوجه شدند استفاده از یک راننده برای اجرای تمام این بالا رفتن‌ها روش بهتری برای محک زدن سیستم‌های تمام چرخ محرک است و نتایج کاملا قطعی بودند. خیلی بد است که آن‌ها نتوانستند موتورهایی با قدرت مشابه را برای همه این خودروها به کار ببرند. رنجروور اسپرت قوی‌ترین موتور را داشت، بنابراین هیچ تعجبی ندارد که عملکرد خیلی بهتری داشت.

نکته عجیب این رقابت، تقلای بی ‌ام ‌و X5 برای بالا رفتن از تپه بود، در حالی که بی ام و X6 عملکرد خیلی بهتری داشت. البته افراد مختلفی رانندگی آن‌ها را برعهده داشتند، بنابراین باید به این نکته هم توجه کنیم.

مدل‌های دیگری که عملکرد قابل توجهی البته از نوع بدش داشتند، ولوو XC90 و لکسوس RX بودند که هردو مخصوصا لکسوس عملکرد ضعیفی داشتند. در همین حال، آئودی Q8 طوری از تپه بالا رفت که انگار در حال ضبط یک تبلیغ تلویزیونی برای سیستم تمام چرخ محرک کواترو آئودی است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/16
ویدیوی بسیار جالبی بود واقعا ب چالش کشیدن موتور ها رو نشون میداد هرچند اجازه نمیدادن به راننده ها ک عقب برنو دوباره استارت کنن فقط در همون شرایط باید با قدرت موتور و چرخش فرمون و اپشن های ماشین ادامه میدادن . بودن رنج روور با اون قدرت خوب مشخصه ..کلا المانی ها بهتر بودن بی ام دابیلیو واقعا عالی بود .همچنین ائودی اما بنز ارتفاعش نسبت ب زمین فکر کنم کمتر از بقیه بود ...ولوو بیشتر ماشین شهری مسافرتیه تا افرود . جیپ هم که قدرتش نسبت ب بقیه کمتر بود اما ماشین سخت جونیه
1399/7/17
همیشه امریکایی برنده است بقیه اداشو هم نمیتوانند دربیایند